A vevők megszerzése nagyon drága folyamat és ez egyre csak rosszabb lesz. A nyugati országokban már nem is emlékeznek arra, hogy volt olyan időszak, amikor az első vásárláson még nyereséget lehetett generálni. Lassan ez nálunk is már csak emlék marad. Éppen ezért már stratégiai szinten is abban kell gondolkodnunk, hogy hogyan fogjuk elérni, hogy egy megszerezett vevő minél többször, minél hosszabb időn keresztül, minél nagyobb értékben vásároljon tőlünk, hogy a kezdeti költségek sokszorosan megtérüljenek a további vásárlásokon.
De mi van akkor, ha olyan webshopom van, ahova csak nagyon ritkán, esetleg soha nem térnek vissza a vevők, de az első vásárláson még nem nagyon tudok nyereséget generálni?
Hoztam 5 olyan megoldást, amivel te is elérheted, hogy képes legyél a drága vevőszerzési költségeken túl nyereséget produkálni ebben az esetben is.
Ha inkább olvasni szeretnéd az előadás összefoglalóját, akkor görgess lejjebb!
Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!
Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!
De miért van az, hogy ennyire drága a vevők megszerzése?
Azért, mert hatalmas a verseny. Ott, ahol verseny van, a piac egyszerűen elmegy addig a pontig, hogy érdemben már nem marad profit az első vásárláson. Kezdetben akár ingyen vagy nagyon kevés pénzért lehet vevőket szerezni egy piacon, de amikor belép a következő szereplő, általában hajlandó egy kicsivel többet fizetni azért, hogy vevőket tudjon szerezni. Aztán jön a következő és a következő, akik mind-mind többet hajlandóak áldozni, amíg el nem jutunk oda, hogy nemhogy nem marad profit, de még veszteség is generálódik.
Itt megjegyezném, hogy egy mikrovállalkozásnak, egy kis webshopnak érdemes ezt a versenyt elkerülnie és már a marketing stratégiában a kékóceán stratégiára törekedni. Az Első Milliók Klub-ban ezzel kezdem a tervezést, ez az első leckék között van.
Hoztam 5 olyan pontot, amivel viszont biztosan tudod növelni a profitot, még akkor is, ha esetleg ritkán vagy soha nem térnek vissza a vevők a webshopodba
Tedd fel a kérdést, hogy ez tényleg igaz-e vagy csak hiedelem?
Alapvetően nagyon élesen el szoktam utasítani azt, amikor valaki azt mondja, hogy hozzá csak ritkán vagy soha nem tudnak visszatérni a vevők. Megkértem a ChatGPT-t, hogy mondjon nekem ilyen webshopokat. Elsőre egyetlen olyat nem mondott, amire ez igaz lenne. Nekifutottunk még egyszer, akkor nagyjából a koporsó, a sírkő és az esküvői ruha témák voltak elfogadhatóak, de azért ezeket igen ritkán vesszük meg webshopban.
Szóval, a meglátásom, hogy ilyen nem is nagyon létezik, szóval az esetek jelentős részében inkább csak arról van szó, hogy a tapasztalat hiányában az emberek még nem látnak tovább ezen a hiedelmen.
A legrosszabb esetben is azt a tapasztalatom, hogy legalább van egy pár napos, de inkább pár hetes ciklus, amikor az adott témában az emberek több dolgot is megvásárolnak. A legnagyobb kihívás általában az, hogy rövid az idő, amíg növelni lehet a vevő által elköltött összeget.
A lényeg, hogy a fókuszba az ügyfél élettartam értéket kell helyezni, megvizsgálni, hogy mennyi időd van annak a növelésére, és mit lehet eladni a vevőnek.
1. Termékpiramis – kínálat bővítése
Szinte minden esetben igaz az, hogy a probléma igazából az, hogy nincs mit megvennie a vevőnek vagy a legtöbb vevőnek. Ez akkor van, amikor nincs több termék vagy a kínált termékek főleg egymást helyettesítő termékek, tehát vagy ezt vagy azt vásárolják meg az emberek.
Szinte nem is létezik olyan téma, kategória, ahol ne lehetne több terméket összekapcsolni és együtt eladni. De még a legrosszabb esetben is szinte mindig igaz, hogy egy bizonyos terméknek van extrább, magasabb minőségű, stb. verziója, amin nagyobb a profit. Egy nagyon alapvető marketing megoldás, hogy tömegeket húznak be egy alap konstrukciós termékkel, majd eladják a vevőknek a drágább verziót. Így működik pl. autó kereskedelem. A reklámban a legalacsonyabb árat írják ki, azt mondják, hogy ennyitől már kapható, de a legjobb verziókat mutogatják, azt próbáltatják ki vele, amibe nyilván beleszeretsz, és rengetegen azt is fogják megvenni, végül az érdeklődőknek egy része a drágább, nagyobb profitú terméket fogja megvenni.
A marketing stratégia egyik alap pontja a termékpiramis kidolgozása, ahol alaposan átgondolod, hogy mivel tudod felkelteni az érdeklődő figyelmét, mivel tudod könnyen vevővé tenni, és hogyan tudod már az első alkalommal maximalizálni a korásértéket.
2. Szolgáltatások bevezetése
Azt gondolom, hogy egyre inkább ebbe az irányba tolódnak el a webshopok lehetőségei, különösen egy kisebb webshopé, akiknek esélyük sincsen a versenyben a nagyobbakkal szemben. Tavaly vásároltam egy MacBookot és vettem hozzá biztosítást. A biztosítás évente nettó 40.000 Ft-ba került. Színtiszta profit. Telejsen mindegy, hogy a gépen kerestek-e egyáltalán egy forintot is. Ha az csak arra volt jó, hogy én bemenjek a boltba és a gép megvásárlásával fedezzem a marketing költségeit, már tökéletes. A több, mint fél millió Ft-os gépen egészen biztos, hogy nincs akkora profit, mint 2-3 éven keresztül fizetni a biztosítás. Ezeket a gépeket pedig 8-10 évre tervezik, szinte soha nem lesz velük gond, így károk fedezésének költsége elenyésző lesz az eladónak.
Számtalan szolgáltatást lehet bevezetni, aminek a költsége jelentősen alacsony, így nagyon magas profittal lehet értékesíteni: support, garancia, beszerelés, betanítás, csere, karbantartás, ha többet fizetsz, bármikor visszavesszük az eredeti áron, stb.
3. Affiliate együttműködések
Oszd meg másokkal a közönségedet és részesedj az eredményből. Elképesztő lehetőség van abban, hogy közönséget építesz az érdeklődőkből és a vevőkből, hogy olyan közvetlen kapcsolatot tudsz velük kialakítani, aminek köszönhetően adnak a szavadra és megbíznak benned, mert az ajánlásodra sokkal nagyobb valószínűséggel fognak vásárolni az általad javasolt webshopokban. (de akár ajánlhatsz szolgáltatásokat is)
Érdemes olyan partneri kapcsolatokat létrehozni, ahol a közönség ugyanaz, de a probléma, a szükséglet, amire megoldást kínálatok, az eltérő, és tudod ajánlani a közönségednek ezeket a partnereket. Ekkor egymás üzletét nem rontjátok, de költség nélkül tudtok egymásnak vevőket generálni, amit ma már nagyon jól lehet mérni. Az eredmény után pedig akár jutalékot is tudsz kérni, de kezdetben az is kiváló, ha ezáltal ingyen tudsz vevőket szerezni, mert akkor nyilván marad profitod már az első vásárláson is.
4. Mennyiségi bónusz
A nagy márkák szinte mindegyike fizet bónuszt, ha elérsz egy bizonyos mennyiséget. Ismerek olyan webshopokat, akik kizárólag erre hajtanak. Hatalmas tételben értékesítenek, szervezetet építenek, nagyon komoly vállalkozást építettek fel, és ezen egy forintot nem keresnek, mert a termékeken lévő árrés elmegy az üzemeltetési költségek finanszírozására. De, elérnek egy akkora mennyiséget, ami után éves szinten a márkák nagyon szép bónuszokat fizetnek ki, amiért megéri csinálni az egészet. Nem feltétlenül kell nagyobb márkák termékeit értékesíteni ehhez. Kereshetsz kisebb, de megbízható márkákat, akik szívesen együttműködnek veled ilyen formában, akik még most jönnek be az országba vagy most indulnak el, ezért még nem tudnak mondjuk kedvezményt adni, de az eladások után szívesen fizetnek bónuszt.
5. Adatok eladása
Ez egy elképesztő lehetőség és a jövő gazdaságának az alapja. A jövőkutatók azt jósolják, hogy az emberek alapvetően azért fognak pénzt kapni, mert a cégek meg fogják vásárolni azokat az adatokat a termékfejlesztéshez, amiket a mindennapi létezésük, viselkedésük során generálnak. Már ma is fizetnek fiataloknak, akiknek nincs más dolguk, mint játszani a játékkonzolon úgy, hogy folyamatos megfigyelés alatt állnak és az így begyűjtött adatokért fizetni. Ismerek olyan vállalkozásokat, ahol a hagyományos üzletmenet kizárólag azért létezik, hogy adatot tudjanak generálni, amit elképesztő pénzekért adnak el multiknak. Érdemes folyamatosan követni azt, hogy a vállalkozásodban, első sorban a közönséged fogyasztási szokásai lehetnek hasznosak. Járj nyitott szemmel, ebbe az irányba megy a világ.
+1. Kapcsolt vállalkozás
A kapcsolt webshop indítása nagyon közel áll az affiliate modellekhez. Az affiliate lényege, hogy ugyanazt a közönséget szolgáljuk ki, de más igényt elégítünk ki, így nem rontjuk egymás piacát. Ugyanezt a stratégiát saját magad is alkalmazhatod, ha van egy megfelelő méretű közönséged.
Ha már rendelkezel egy stabil vevőkörrel, biztos lehetsz benne, hogy ezek az emberek más termékeket is vásárolnak az életük során. Ezért érdemes lehet egy olyan vállalkozást létrehozni, amely ugyanennek a közönségnek egy másik igényét szolgálja ki.
A valóság az, hogy rengeteg olyan piac, termék és vállalkozás létezik, ahol új vevőket szerezni egyre nehezebb, mert túl nagy a verseny. De képzeld el, ha van egy olyan webshopod, ahol viszonylag könnyen tudsz vevőket szerezni, és sikerül egy nagy vevőkört felépítened, még akkor is, ha ez a piac önmagában kicsi, vagy a vásárlások ritkák.
Ha jól csinálod a marketinget, ha a vevőid megismernek, megszeretnek, bíznak benned, akkor megmutathatod nekik, hogy van egy másik vállalkozásod is, amely egy újabb igényüket elégíti ki. Innen pedig könnyen át tudsz csatornázni vásárlókat a másik webshopodba is!
Viszont ne kövesd el azt a hibát, hogy a már meglévő webshopodba beviszel egy teljesen más piacot és termékkört. Ez szinte biztosan összezavarja a vásárlóidat, és akár az egész üzletedet is tönkreteheti. Ez egy rendkívül nehéz feladat, még a legnagyobb vállalatoknak is gyakran nem sikerül jól kivitelezniük.
Hogyan csináld jól?
– Hozz létre egy külön webshopot az új termékeknek vagy szolgáltatásoknak!
– Ne kezdd azonnal nagy marketingkampánnyal, hanem először a meglévő vásárlóid felé kommunikálj róla.
– Használd a már kialakított vevőkapcsolataidat, és egyszerűen mutasd meg nekik, hogy ezzel is foglalkozol.
Ha ezt egy nagyobb vevőkörnél tudod megvalósítani, folyamatosan átirányítva a meglévő ügyfeleidet az új webshopodra, akkor ez a modell egészen szép bevételt hozhat számodra hosszú távon is.
Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!
Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!