A marketingben két dolog számít… és kezdetben pont nem arra fókuszálnak, ami fontosabb lenne!

A legtöbb webshop tulajdonos ugyanazt a hibát követi el: rossz helyre teszi a fókuszt a marketingben. Ha nincs elég vevő, ha nem nő a bevétel, akkor mindenki ugyanazzal próbálkozik: több hirdetés, jobb szöveg, több poszt… de mi van, ha ez nem a megoldás? Van két kulcsterület, amire figyelned kell – és ha nem a megfelelővel kezdesz, akkor minden próbálkozásod csak pénzkidobás lesz. Ez az a hiba, ami miatt a legtöbb webshop nem jut el az áttörésig!

Az előadásban megmutatom, miért nem elég, ha csak a marketing egy részére fókuszálsz, és mi az, ami nélkül a legjobb hirdetések is kudarcra vannak ítélve.

Ne dolgozz feleslegesen! Nézd meg az előadást, mielőtt tovább égeted a pénzed!

Ha inkább olvasni szeretnéd az előadás összefoglalóját, akkor görgess lejjebb!

Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!


Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.

Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!

Amikor elindul egy webshop, az egyik legelső gondolat, ami felmerül, hogy látogatókat kell szerezni. Logikusnak tűnik, hiszen a vevők a látogatókból lesznek, és sokan azt feltételezik, hogy minél több a látogató, annál több lesz a vevő is. Ezért az első lépés szinte mindig a forgalomterelés: hirdetések, SEO, posztolás, influencerek bevonása – bármi, amivel embereket lehet a webshopba csábítani.

Ez eddig teljesen rendben is lenne, de a valóságban ez az egyik leggyakoribb csapda, amibe a webshop-tulajdonosok beleesnek. A tapasztalatok szerint ennek a stratégiának három lehetséges kimenetele van:

  1. Véletlenszerű sikerek: Ritka, de előfordul, hogy valaki minden fontos tényezőt véletlenül eltalál, és azonnal profitot termel a webshop. Viszont ez sem fenntartható, mert a marketing csupán egyetlen lépésből áll, ami hamar eléri a plafont.

  2. Nullszaldós működés: A vevők jönnek, a bevétel is, de a marketing költségei elviszik az összes nyereséget. Általában ilyenkor a tulajdonosok nem mernek többet hirdetni, mert félnek a nagyobb veszteségtől.

  3. Veszteséges működés: Ez a leggyakoribb forgatókönyv. Látogatók alig vannak, a kevés vevő pedig nem termel elég bevételt, a marketingköltségek pedig egyre csak nőnek. A webshop tulajdonosa folyamatosan veszteséget termel, és nem érti, hogy miért nem működik a marketing.

A rossz megoldás: csak a marketing kivitelezésén javítani

Mi történik ezután? A legtöbb webshop tulajdonos úgy gondolja, hogy a probléma a marketing kivitelezésében van. Ezért minden erejével azon dolgozik, hogy jobban csinálja ugyanazt, amit eddig is próbált.

Mit tesz ilyenkor egy webshop tulajdonos?

  • Még többet hirdet: Új platformokat próbál ki, növeli a hirdetési költségkeretet, de az eredmények nem javulnak érdemben.

  • Még jobb hirdetési kreatívokat készít: Szebb képek, ütősebb szövegek, figyelemfelkeltőbb ajánlatok – de ha az alapvető stratégia hibás, akkor ezek sem hoznak áttörést.

  • Továbbképzésekre iratkozik be: Új hirdetési technikákat tanul, próbálkozik chatbotokkal, email automatizációval – de a problémát nem itt kell keresni.

  • Kiszervezi a marketinget egy ügynökségnek: Azt gondolja, hogy egy profi majd jobban fogja csinálni. Az ügynökség valóban jobban kezelheti a hirdetéseket, de ha nincs jó stratégia, ők sem tudnak csodát tenni.

Ezért sok webshop még mindig nullszaldósan vagy veszteségesen működik, hiába ölnek bele rengeteg időt és pénzt a marketing kivitelezésébe. A probléma nem a hirdetések szövegében, nem a képekben, nem az eszközökben rejlik, hanem a stratégia hiányában.

A marketing sikerének képlete: stratégia × kivitelezés

A marketing nem egyetlen lépés, hanem egy folyamat. Ha a stratégia hiányzik, akkor bár a marketing kivitelezés lehet kiváló, az eredmény akkor is gyenge lesz.

Ha a marketinget egy szorzatként nézzük:

  • Ha a stratégia 1-es értékű, a kivitelezés pedig 100-as, az eredmény akkor is csak 100 lesz.

  • De ha mindkét terület 50-es szinten van, az eredmény már 2500 lehet.

A stratégia javítása sokkal többet tud lendíteni az eredményeken, mint a kivitelezés finomhangolása. Egy jó stratégia nélkül még a legjobb hirdetések is elbukhatnak.

Ha csak a kivitelezés szintjén fejlesztünk, de nincs mögötte átgondolt stratégia, akkor olyan, mintha egy elromlott autót próbálnánk egyre gyorsabban vezetni ahelyett, hogy előbb megjavítanánk a motort. A sebesség (kivitelezés) nem ér semmit, ha az irány rossz (stratégia).

A helyes megoldás: stratégiai tervezés

A marketing nem csak a kivitelezésből áll. Van egy másik szint is, ami igazából meghatározza az egész sikerét: a marketingstratégia.

Ezt a szintet az különbözteti meg, hogy itt nem az a kérdés, hogyan kell jól megcsinálni egy adott marketingfeladatot, hanem az, hogy egyáltalán mit kell csinálni. Ha nincs jó stratégia, akkor akár a legjobb kampány is rossz célra fókuszálhat.

A marketingstratégiában a következő kulcskérdéseket kell megválaszolni:

  • Mi a webshop piaci pozíciója? Hogyan fog kitűnni a konkurencia közül?

  • Hogyan lehet hatékonyan új vevőket szerezni? Nem minden piacon működik ugyanaz a recept.

  • Mi a stratégia a visszatérő vevők megszerzésére? Egy sikeres webshop nem csak új vevőkre épít.

  • Milyen marketinglépésekből álljon a folyamat? A látogatók többször visszatérnek, mielőtt vásárolnak, így a marketinget is több lépcsőre kell építeni.

Amikor ezekre a kérdésekre pontos válaszok vannak, akkor kialakul egy lépéssorozat, amely biztosítja, hogy a marketing valóban eredményes legyen.

Összegzés

Ha a webshopod marketingje nem hozza az elvárt eredményeket, akkor ne csak a jobb hirdetésekben vagy jobb posztokban keresd a megoldást. Lehet, hogy az alapokkal van a probléma.

A marketingben hol az egyik, hol a másik terület kap nagyobb hangsúlyt. Kezdetben a stratégiai tervezésre kell fókuszálni, hiszen enélkül a kivitelezés nem hoz eredményt. Később, amikor már van egy jó terv, akkor lehet optimalizálni a kivitelezést, hogy még hatékonyabb legyen.

A legjobb eredményt az hozza, ha folyamatosan visszacsatolsz az adatokra, értékeled az eredményeket, és ennek megfelelően finomítod mind a stratégiát, mind a kivitelezést.

Mielőtt a kivitelezést csiszolnád, érdemes visszalépni egyet, és kidolgozni egy működő marketingstratégiát. Ha ezt helyesen csinálod, már egy közepes szintű marketing kivitelezéssel is kíváló eredményeket tudsz elérni.

Ne feledd: a sikeres webshopok nem csupán hirdetéseket futtatnak – ők egy jól átgondolt stratégiát követnek!

Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!


Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.

Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!