Az ekereskedelem piacán a tömegeket kiszolgáló szegmenseket egytől egyig a multik uralják. Elképszető tőkével, technológiával, tudással. Sokan ennek ellenére még mindig olyan webshopokat indítanak, amikkel lényegében a legnagyobbakkal kerülnek versenybe. Mindezt érdemi tőke és tudás nélkül. Ezek a webshopok halálra vannak ítélve.
Az elmúlt években több száz webshop-tulajdonossal dolgoztam együtt, és a tapasztalatok alapján világos képem alakult ki arról, hogy milyen szempontok mentén érdemes ma webshopot indítani. Ezeket a gyakorlati ismereteket és személyes tapasztalataimat osztom most meg veled. Megmutatom, hogy én milyen szempontokra figyelnék, ha webshopot akarnék indítani, amihez nem kellenek súlyos milliók, amivel nem a multik ellen kell versenyeznem, amit egyedül is fel tudok építeni, és amiből átlagon felüli megélhetést tudnék biztosítani rövid időn belül.
Ha inkább olvasni szeretnéd az előadás összefoglalóját, akkor görgess lejjebb!
Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!
Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!
Az e-kereskedelem világa az elmúlt években lenyűgöző átalakulásokon ment keresztül. Ha visszatekintünk 15 évvel ezelőttre, amikor az első vállalkozásomat elindítottam, az online értékesítés még gyerekcipőben járt: elég volt egy terméket valamilyen módon elérhetővé tenni az interneten, és a vásárlók szinte maguktól érkeztek – különösebb marketing nélkül. Az idők során viszont újabb és újabb hullámok formálták a piacot: hol zseniális marketingstratégiák, hol a technológiai fejlődés adta meg a lendületet.
Mára viszont ezek a jelenségek enyhültek és a legtöbb piacon már erős verseny alakult ki, amelyben a nagy tömegeket kiszolgáló multik szinte minden nagyobb piaci szegmenst uralnak. A velük való versengés ma már nem csupán kihívás, hanem egyenesen egy maratoni futás, ahol a rajtvonalhoz állás is komoly felkészültséget, tőkét és szakértelmet igényel. Ez már nem mindenki terepe.
De vajon ez azt jelenti, hogy az e-kereskedelem zárva lenne az induló vállalkozók előtt? Egyáltalán nem! Valójában még mindig számtalan kiaknázatlan lehetőség rejlik a piacokban, különösen azok számára, akik alacsonyabb tőkével vágnának bele. A kulcs az, hogy nem azt kell csinálni, amiben a multik erősek és amiben már uralják a piacokat, hanem át kell gondolni, hogy hol van egy kisebb webshop szerepe ma a piacon.
Az elmúlt években több száz webshop-tulajdonossal dolgoztam együtt, és a tapasztalatok alapján világos képem alakult ki arról, hogy milyen szempontok mentén érdemes ma webshopot indítani. Ezeket a gyakorlati ismereteket és személyes tapasztalataimat osztom most meg veled. Megmutatom, hogy én milyen szempontokat vizsgálnék meg, ha webshopot indítanék.
A szempontokat nem nagyon tudom rangsorolni, sokszor egyik a másikból következik, tényleg mindegyikre figyelnék, és csak nagyon gyenge kompromisszumra lennék hajlandó. Inkább várnék, keresnék, gondolkodnék, de ezeknek a szempontoknak elég jól feleljen meg a történet:
1. Legyen magas az árrés
Ezalatt legalább 80-100%-os haszonkulcsot értek, de a 2-300%-tól sem ijednék meg. Tehát, ha egy terméket 100 Ft-ért veszek meg vagy állítok elő, akkor legalább 180-200 Ft-ért adnám el, de a legjobb a 2-300 Ft-os eladási ár lenne. Ezt azért a legtöbb esetben már csak akkor lehet összehozni, ha saját márkád vagy saját gyártású terméked van (bérgyártásban is természetesen elérhető).
Ha 10-20-30%-os haszonkulccsal dolgozol, tehát egy 100 Ft-os terméket 110-120-130 Ft-ért adsz el, akkor elképesztően kicsi a mozgástered. Egy 10%-os kuponnal elveszíted a hasznodat. Elképesztően kemény árversenyben fogsz küzdeni, valamint látnod kell azt is, hogy legalább havi 10.000.000 Ft-os bevétel kell ahhoz, hogy egy keveset keresni is tudj, tehát elég nagyban kell játszanod a dolgot.
Ha van 1-200%-os árrésed, akkor már egy havi pár millió forintot generáló webshopból is nagyon szépen meg lehet élni és nem kell fél százalékokkal szórakoznod minden költség esetében.
2. Létre lehessen hozni nagyon versenyképes ajánlatot
Tudjak olyan ajánlatot adni, amivel annyira erősen meg tudom magamat különböztetni a piacon, hogy az emberek egy része azonnal azt mondja, hogy nincs kérdés, tőlem vásárolnak. Ha olyan termékeket árulok, amiket minden sarkon meg lehet venni és kb. minden elképzelhető ajánlatot kidolgoztak már, akkor egyszerűen nem fogok tudni érvelni, hogy mégis miért tőlem vásároljanak meg egy terméket, megint csak belekényszerítem magamat a versenybe.
3. Többször el lehessen adni egy vevőnek
Nem lehet szavakba sem önteni, hogy mennyivel könnyebb, gyorsabb, kiszámíthatóbb és biztonságosabb, ha a havi bevételed legalább felét vagy annál nagyobb részét a visszatérő vevők hozzák, akiknek egy nagyrészük maguktól jön vásárolni, akikre már nem kell elköltenem egy csomó pénzt, hogy vásároljanak, akiken már kb. tiszta profitom van.
Ha nem tudsz újra és újra eladni a vevőknek, akkor egyrészt egy olyan elképesztően hatékony rendszert kell összeraknod, ami az első vásárlásnál is profitot generál (baromi nehéz általában), másrészt semmilyen stabilitás nem lesz a vállalkozásodban, soha nem fogod tudni, hogy meddig tudod fenntartani az adott szinten.
4. Legyen időtálló a termék – a jövőben is legyen rá igény
Alapvetően is igaz, hogy nagyon sok termék csak ideig óráig működik. De azt gondolom, hogy a világ abba az irányba tart, ahol nagyon kemény nyílik az olló és egyre nagyobb tömeg kényszerül arra, hogy átgondolja, hogy mire költi a pénzét. Szerintem nagyon sok viszonylag felesleges hülyeség fog kiesni a rendszerből. Én azokat a termékeket szeretem, amik olyan problémákra nyújtanak megoldást, amik nagyon fontosak és már most látszik, hogy a jövőben csak rosszabb lesz a helyzet, ezért még inkább szükség lesz azokra a termékekre.
5. A személyemmel befolyásolni tudjam a vásárlói döntést
Mikrovállalkozóként, aki mögött nincs komoly tőke, erőforrás, az egyetlen igazi fegyver (a kiváló terméken túl) a személye, amiben emberek meg tudnak bízni, ami egyesek számára szimpatikus lehet, és ez jelentős részben meghatározza a döntést. Én azt szoktam mondani, hogy akkor csinálja jól valaki a marketinget, ha el tudja érni, hogy nem az a fontos, hogy mit veszek, hanem az, hogy kitől. Ha olyan terméket árulsz, ami állandóan árakcióznak a multik és valahol mindig meg lehet venni 20-30%-kal olcsóbban, akkor a személyed sajnos nem biztos, hogy elegendő lesz.
6. Közösséget tudjak építeni a termék témája köré
Ez kicsit kapcsolódik is az előző ponthoz. Elképesztően komoly bizalmi faktort jelent az, ha létre tudsz hozni egy interaktív közösséget, aki vagy rád vagy a vállalkozásodra tud csatlakozni, ahol a közösség tagjai kommunikálnak veled és egymással. Ez nem csak a bizalmat és a hűséget tudja a maximumra állítani, de fantasztikus módon képes új vevőket generálni, elképesztően megnyomja az ajánlásokból érkező új vevők számát, arányát.
7. Olyan téma köré épüljön, amiről lehet kommunikálni, amivel kapcsolatosan az embereket érdekli a tartalom
Ez nagyon sokrétű lehet, mert ide tartozik a legegyszerűbb szórakoztató jellegű kommunikáció is, amit pl. a Slime Store vagy éppen a MobilFox csinál. Számomra pl. a tanító jellegű kommunikáció az, ami fekszik, amiben jó vagyok, amit szeretek. A lényeg, hogy lehessen olyan tartalmat készíteni, ami megfogja az emberek figyelmét, ami iránt van érdeklődés, ami miatt követnek, meghallgatnak.
8. Van olyan szegmense a piacnak, amit még nem uralnak a multik
Semmiképpen nem vállalnám azt, hogy egy végtelen pénzzel, erőforrással, nagyon komoly tudással rendelkező versenytárssal próbáljam meg felvenni a kesztyűt. Ahhoz valami elképesztően komoly USP-t kell találnom, de még akkor is első körben egy komolyabb tőkét próbálnék meg összelapátolni. Okvetlenül a kék-óceán stratégiára törekednék, keresnék egy olyan szegmenst, akik alig várják, hogy valaki végre specializálódjon rájuk, jobban megértsék őket, jobban kiszolgálják az igényeiket.
9. El lehessen indulni szűk kínálattal és alacsony készlettel
Komoly invesztíciót és logisztikát igényelhet, ha olyan kategóriát választasz, ahol akkor tudod jól kiszolgálni a látogatókat, ha van széles választék, ha egy fajtából több méretet, több színt kell tartani, ráadásul ezeket raktáron is kell tartani, mert nem rendelheted meg akkor, amikor a vevőd megveszi tőled. Mindenképpen olyan kategóriát választanék, ahol egy szűk kínálattal is ki lehet szolgálni a közönséget, amit folyamatosan is lehet bővíteni, kezdetben pedig nem kell komolyabb raktárkészletbe invesztálnom.
10. A terméket be tudjam szerezni minden körülmények között
Természetesen fontos az is, hogy ne egy gyártótól, eladótól függjek, akivel ha bármi történik, akkor az teljes mértékben megakasztja az én vállalkozásom működtetését. Olyan megoldásban gondolkodnék, amit vagy több helyről be tudok szerezni vagy biztosan tudom, hogy több helyen is le tudom gyártatni.
Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!
Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!