TOP 10 ok, amiért webshopod tele van látogatókkal, de mégsem vásárolnak

Ha úgy érzed, hogy a webshopod folyamatosan látogatókkal van tele, de mégsem történik annyi vásárlás, amennyire számítasz, akkor valami nem stimmel – és ez egyenesen mínuszba viszi a vállalkozásod! Az adásban felfedjük a TOP 10 leggyakoribb hibát, ami miatt a látogatók nem válnak vásárlókká. Eláruljuk, mik azok az apróságok, amiket sok webshop tulajdonos figyelmen kívül hagy, és amik hatalmas konverzióveszteséget okoznak.

Tippeket és konkrét megoldásokat adunk arra, hogyan javítsd ki ezeket a hibákat, és növeld a bevételeidet! Ne hagyd ki ezt az epizódot, ahol konkrét megoldásokat adunk, hogy hogyan változtasd a látogatóidat vásárlókká!

Ha inkább olvasni szeretnéd az előadás összefoglalóját, akkor görgess lejjebb!

Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!

 

Ebben az előadásban pontosan bemutatom azt az 5 pillérre épülő marketing stratégiát és hozzá azt marketing folyamatot, ami hosszú évek óta alkalmazok induló webshopoknál, amivel egyes ügyfeleimmel már az éves 150 millió forintos bevételt is elértük. Ezt már több, mint 300 webshop tulajdonosnak is megtanítottam, akik szintén sikeresen alkalmazzák.

Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!

A lentiekben tippeket és konkrét megoldásokat találsz arra, hogyan javítsd ki ezeket a hibákat, és növeld a bevételeidet! Érdemes a pontokon sorrendben haladni, mert igyekeztem ezeket úgy összeszedni, hogy a legegyszerűbbtől haladok a komplexebb irányába. A lista legvégére tettem azokat a pontokat, amik már stratégiai jellegűek és jelentősen nagyobb hatással vannak az eredményed alakulására, mint a lista elején található pontok.

1. Technikai problémák

A sort mindig a legtriviálisabbal kell kezdni, méghozzá azzal, hogy van-e esetleg valami technikai probléma, ami miatt a vásárlás ellehetetlenül. Pl. nem működik egy gomb, nem lehet kártyával fizetni, nem jó helyre mutat egy link, stb. Mindig érdemes csinálni egy próbavásárlást, illetve megkérni valakit, aki nem ismeri a webshopodat, hogy csináljon egyet. Ha van valami technikai akadály, akkor az így ki tud derülni.

De érdemes figyelni esetleg logikai dolgokra is, ami a vásárlás menetét megtöri. Évekkel ezelőtt dolgoztam egy webshoppal, ahol kismama naplót lehetett vásárolni. Minden napló egyedi volt és a generáláshoz meg kellett adni a baba születési dátumát. Viszont, a látogatók 90%-a szülés előtt álló kismama volt, így nem tudták a dátumot, ezért nem tudtak naplót generálni, így elmaradt a vásárlás. Erre csak akkor jöttünk rá, amikor nekiálltunk keresni a problémát.

Alaposan meg kell vizsgálni, több böngészőben, több eszközről, több szempontból, hogy van-e bármi, ami megakasztja a folyamatot.

2. Horgonyhatás

Szintén az első között érdemes átgondolni és megvizsgálni azt, hogy valóban a jó közönség látogatja-e az oldalunkat, a hirdetések valóban a megfelelő közönséget célozzák-e. Ebben segíthet az, ha megnézed, hogy mennyi időt töltenek az oldaladon. Ha azt látod, hogy gyorsan kilépnek a webshopodból, akkor az lehet egy jele annak, hogy nem azok érkeztek az oldalra, akiknek az oldal szól, de ez nem teljesen biztos, más oka is lehet a gyors kilépésnek.

Gondold át, hogy a forrásod kit szólít meg, mit gondol akkor, amikor rákattint a hirdetésre vagy esetleg a Google találtok között a te webshopodra. Nem lehetséges-e, hogy megtévesztő, félrevezető vagy éppen könnyen félreérthető-e az üzenet, az ígéret, amivel megszólítod az embereket, és a kattintás után nem azt kapják, mint amire számítottak.

3. Gyenge felhasználói élmény

Ezzel az esettel elég gyakran találkozom az induló webshopoknál. A gyenge felhasználói élménybe tartozik minden, ami miatt úgy érzi a látogató, hogy nem jó használni a webshopot, nem tud benne gyorsan haladni, macerás, nem egyértelmű stb. A legtöbb esetben ezzel akkor találkozom, ha nem bérelhető webáruházról van szó, hanem valamilyen egyedi struktúra alapján felépített oldalról.

Baromi fontos, hogy a UI/UX szempontoknak megfeleljen az áruház, mert másodpercek alatt fog úgy dönteni a látogató, hogy nem szórakozik az oldallal, keres egy másikat, ahol gyors a betöltődés, ahol könnyen megtalálja, ami neki kell, ahogy minden egyértelmű, hogy hova kell kattintani, ahol ha kell, 2 perc alatt lebonyolíthatja a vásárlást.

Fontos, hogy ha ezt vizsgálod, légy kritikus magaddal szemben, a legjobb, ha olyanokat kérsz meg a tesztelésre, akik nem ismerik az áruházadat.

4. Nem elég meggyőző garanciák/visszatérési feltételek

Az egyik legerősebb oka annak, hogy végül nem vásárolnak az emberek az az, hogy félnek attól, hogy rossz döntést hoznak. Ez egy mélyen bennünk lévő, tudat alatti jelenség, ami erősen képes elhalasztani a döntést. Egyszerűen félünk attól, hogy az fog kiderülni, hogy nem vagyunk elég okosak, ügyesek, informáltak, stb., hogy jól döntsünk.

Az erős garancia ezt a problémát hivatott megoldani. Érdemes addig faragnod a garanciát, amíg azt nem érezteted a látogatókkal, hogy itt nem történhet baj. Emellett érdemes azt is erősen kommunikálni, hogy hogyan élhet a garanciával, mit kell majd tenni, hogyan fogod ebben támogatni (pl. egy kattintással jelezheti, hogy nem kéri a terméket, te pedig küldöd a futárt és ingyen visszaszállíttatod a terméket)

Találj ki minél erősebb garanciát és soha ne félj attól, hogy mi van, ha élni fognak vele. Minél erősebb a garancia, annál többet fog hozni és jelentéktelen lesz az, amit esetlegesen vissza kell térítened. Számtalan olyan webshopod ismerek, ahol az egész vállalkozás a garanciára van építve, mert ezzel verhetetlen előnyre tesznek szert.

5. Gyenge szállítási feltételek

Olyan termékeknél, amit minden sarkon meg lehet venni, ott a szállítás egy döntő tényező lehet. Ott tartunk, hogy sokan utánvéttel megrendelik ugyanazt a terméket több helyről és amelyik hamarabb kiér, azt veszik át. Ha olyan terméket értékesítesz, amit nem nagyon lehet máshol megvenni vagy tényleg sikerült erősen meggyőzni/magadhoz kötni a vevőt, akkor ezzel kevésbé kell foglalkoznod, egyéb esetben keményen versenyképesnek kell lenned ezen a téren.

Próbálj meg minél több szállítási megoldással dolgozni, a csomagautomata szinte már kötelező megoldás, kommunikáld a szállítás időt, amit természetesen igyekezz minden módon minimálisra szorítani, keresd a lehetőségeket, hogy mivel tudod még vonzóbbá tenni ezt a tényezőt!

Ezen felül nagyon fontos, hogy látványosan kommunikáld a szállítás feltételeit. Ne legyen eldugva valami aloldalra. Legyen látható helyen az ára, a szállítási idő, a visszatérítési feltételek, és ha igazán jól akarod csinálni, garanciát is vállalj a szállításra. (biztosra veheted, hogy ez nem fog mindig sikerülni, de látnod kell, hogy micsoda elképesztő bevétel növekedést érhetsz el ezzel)

6. Nincs ügyfélszolgálat

Meggyőződésem, hogy ez az a pont, amiben a legnagyobb a potenciál Magyarországon. Nekem az a tapasztalatom, hogy valami miatt ettől még mindig nagyon sok kis webshop tulajdonosa elzárkózik. Van a fejekben egy olyan elképzelés, hogy azért jó a webshop, mert nem kell személyesen foglalkozni a vevőkkel. Ez a legnagyobb hiba. Semmi nem tudja a vásárlást annyira pozitívan befolyásolni, mint az érdeklődővel való kommunikáció, a lehető legközvetlenebb módon.

Törekedj arra, hogy minden lehetséges módon mutasd meg az érdeklődőknek, hogy az összes lehetséges módon kapcsolatba tud veled lépni. Azonnal hívhat, kérhet visszahívást, kérdezhet a chaten, írhat levelet. Törekedj arra, hogy lássa ezeket a lehetőségeket és szívesen igénybe is vegye.

Abban a pillanatban, hogy valaki felvette veled a kapcsolatot, annak a valószínűsége, hogy vásárolni fog, többszörösen megemelkedik. Ha lehetne, akkor mindenkivel beszélni kéne, aki csak felmegy a webshopodba.

7. Gyenge értékesítés/értékesítési folyamat

A legtöbb webáruházban nagyon gyengének gondolom az értékesítés szintjét. Itt arra gondolok, hogy termékoldalak és az azt követő folyamat egyáltalán nem meggyőző. Átlagos képek, unalmas, tárgyilagos leírások a termékről, kapcsolódó termékek és kész. Azzal szoktam szemléltetni a dolgot, hogy egy fizikai boltban sem csak kiteszik egy ingerszegény üzletben egy salgó polcra a termékeket, hanem minden lehetséges módon arra törekednek, hogy meggyőzzenek téged: az üzlet látványvilága, a hangok, az illatok, egy képzett értékesítős. A webshopoban pontosan ugyanerre kellen törekedni.

Pár éve még azt mondhattuk, hogy a webshop azoknak jó, akiket nem érdekel a sallang, nem akarnak boltba menni, a lehető legegyszerűbb módon le akarják tudni a vásárlást. Viszont ez már a múlté. A vevők egyre inkább elvárják azt a minőséget online is, amit offline kaptak eddig. A webshop nem a fizikai üzletek mellett vannak, hanem egyre inkább helyettük.

Ma már a webshopodnak nagyon magas szintet kell megütnie: design, az értékesítési struktúra, amin végig vezeted a látogatót, a vágyat keltő szövegek, az ösztönző megoldások, bizalmat generáló megoldások.

8. Nincs remarketing

Ezt tartom az egyik legnagyobb hiányosságnak a marketing tevékenységet illetően. Személy szerint első körben ebben próbálok segíteni a webshop vállalkozásoknak, hogy egy nagyon erős remarketing folyamatot építsenek ki, mert enélkül egyébként nehéz is eredményt elérni. Ennek oka az, hogy a látogatók 99%-a nem fog első látogatáskor vásárolni, tehát az, hogy elhagyják a webshopodat teljesen normális jelenség. Két feladatod van: egyrészt emlékeztetni őket, hogy nálad jártak és ha készenállnak már a vásárlásra, akkor jöjjenek vissza. Másrészt pedig az esetek jelentős részében szükség van információk átadására: tanítani, meggyőzni, vágyat kelteni, sürgetni, ösztönözni.

Ha nincs kidolgozva egy folyamat, amivel akár hetekig vagy hónapokig kapcsolatban tudsz maradni az érdeklődővel, ahol át tudod adni a szükséges információkat, akkor igazából egészen kicsi valószínűséggel fogsz tudni érdemben vevőket generálni.

Ezt a folyamatot szinte megállás nélkül építeni és fejleszteni kell. Minél több csatornán, minél több módon tudsz kommunikálni, annál jobban fog működni a vevőszerzés.

9. Bizalomhiány

Bizalom nélkül nincs vásárlás. Valamennyi bizalomra mindenképpen szükség van. Az emberek egy nagyon szűk rétegénél elegendő egy nagyon minimális szintet megütni, de a tömegeknél ennél sokkal több kell, és van egy réteg, ahol egészen magasra kell menni.

A kezdőbb webshopok sajnos ebben gyengék és emiatt csak annál a nagyon szűk rétegnél van esélyük, viszont ott a verseny elképesztően magas, nagyon kevés vevő jut, nagyon sok webshopra.

A remarketing után a következő legfontosabb feladat a bizalom építése. Lényegében ezt minden eddigi előző ponttal tudod építeni, de ha valamit ki kell emelni, akkor az a folyamatos, rendszeres, minőségi kommunikáció. Minél többet találkoznak a tartalmaiddal, minél szívesebben fogyasztják azokat, minél jobban megkedvelik a vállalkozásodat, annál nagyobb lesz a bizalom.

10. Gyenge ajánlat

Végül a legnagyobb horderejű, a vásárlási döntést a leginkább befolyásoló tényező, ami tényleg a legfontosabb pont, amit a legjobban ki kell dolgozni, az az ajánlat. Az erősebb ajánlat a vevők 80%-át el fogja vinni.

Miről is szól az ajánlat? Lényegében arról, hogy a vásárló egy bizonyos ponton azon fog gondolkodni, hogy kinél éri meg a legjobban vásárolni. Hol fogja a pénzéért a legtöbbet kapni. Mérlegelni fog, megvizsgál különböző szempontokat és a számára nyertes ajánlatot fogja kiválasztani.

Mik ezek a szempontok? Bármi lehet, ami a vevőknek fontos, amiből azt érzik, hogy a pénzükért többet kapnak. Ebbe ugyanúgy beleszámít az ügyfélszolgálat kedvessége, mint a garancia vagy az ajándék, amit a termék mellé kap a vásárlásánál.

A probléma az, hogy nagyjából mindenki ugyanazt ajánlja, nagyjából ugyanannyi pénzért, érdemben semmi különbség nincs 100 hasonló webshop ajánlata között, ezért a statisztikai esélye annak, hogy az adott ajánlatot válassza a vevő, kb. nulla. Gondolj bele abba, hogy mi lenne, ha holnaptól az egyik termékedet 100 Ft-ért árulnád. Sokan megvennék, ugye!? Nyilván ezt nem csinálhatod, különben tönkre fogsz menni és nem is javaslom, hogy az árral kezdj operálni. A feladat, hogy minden tényezőt összeszedj, ami értéket jelenthet a vevő számára és ezt átütő módon kommunikáld.

Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!

 

Ebben az előadásban pontosan bemutatom azt az 5 pillérre épülő marketing stratégiát és hozzá azt marketing folyamatot, ami hosszú évek óta alkalmazok induló webshopoknál, amivel egyes ügyfeleimmel már az éves 150 millió forintos bevételt is elértük. Ezt már több, mint 300 webshop tulajdonosnak is megtanítottam, akik szintén sikeresen alkalmazzák.

Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!