A vásárlási döntések jelentős részét tudat alatti tényezők befolyásolják. Képzeld el, hogy egyszerű pszichológiai trükkökkel drámai módon növelheted webshopod bevételét – mindezt azonnal! Ebben az adásban megmutatom, hogyan érheted el, hogy vásárlóid magabiztosabbak legyenek a döntéseikben, gyorsabban hozzák meg azokat, de ami a legfontosabb, hogy ezt a te webshopodban tegyék.
Ezt az előadást nem szabad kihagynod, ha szeretnél azonnal kézzelfogható eredményeket látni a bevételeidben a pszichológia segítségével!
Ha inkább olvasni szeretnéd az előadás összefoglalóját, akkor görgess lejjebb!
Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!
Ebben a 45 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!
A vásárlási döntéseket jelentős részben pszichológiai tényezők befolyásolják. Ha ezekre képesek vagyunk hatni, ha tisztában vagyunk azzal, hogy mivel lehet ezekre hatást gyakorolni és el is kezdjük ezeket használni a webshopunkban, akkor drámaian meg lehet növelni az eladások számát.
Én alapvetően a stratégia erejében hiszek, biztos vagyok abban, hogy a legfontosabb az, hogy végig vidd azon a folyamaton az érdeklődőt, ami vevő konvertálja őt, de menet közben mindenképpen érdemes figyelmet fordítani azokra a szempontokra is, amik nagyban befolyásolják az embereket a döntéseikben, abban, hogy fognak-e vásárolni vagy sem, hogy nálad fognak vásárolni vagy valaki másnál.
Hoztam 6 olyan pszichológiai trükköt, amiket nagyon szeretek használni, amiket te is nagyon gyorsan tudsz alkalmazni és garantáltan működni fognak.
1. Az arany középút
Az emberek jelentős része amolyan optimális döntést szeretne hozni. Sokan úgy gondolják, hogy ami olcsó, az nem lehet jó, ami pedig drága, az vélhetően aránytalanul az, túl van árazva, nem tud sokkal többet, mint a valamivel olcsóbb verziók. Ezért a legtöbben mindig a középkategóriából választanak, mert azzal kapcsolatosan érzik azt, hogy optimális.
A legtöbb esetben az emberek összhasonlításokat végeznek, majd kiválasztják az átlagosat, a középsőt, a köztes verziót. Ebben semmilyen racionalitás nincs, ez egy reflexszerű folyamat. Lényegében azt nézik meg, hogy mi a köztes választás és nem azt, hogy amúgy a két szélsőség közötti mit tud, valóban azt érdemes-e választani.
Ha van olyan terméked, amiből többet szeretnél eladni, akkor érdemes annál egy olcsóbb és egy drágább verziót is mutatni, mert ezzel tudod biztosítani a tudatalattinak azt az érzést, hogy meggyőződött arról, hogy az arany középút lett választva. Ez megnyugtatja az embereket és sokkal nagyobb valószínűséggel fogja befejezni a vásárlást, mert nem marad a fejében az a gondolat, hogy még nem győződtem meg arról, hogy tényleg ez a jó választás.
2. Horgonyhatás
A horgonyhatás lényege az, hogy ami először bekerül információ az ember fejébe, ahhoz fog viszonyítani. Ezért nagyon fontos, hogy a te webshopodban mit fog meglátni először a látogató. Egy remek módszer, ha először a drágábbik terméket, a magasabb árú verziót mutatod meg. Ha ezt érzékeli először, akkor ez lesz a normalitása, ehhez fogja mérni az összes többit. Ha ezt követően találkozik egy számára kedvezőbb verzióval, akkor azt olcsónak fogja érezni. Ha először találkozna ezzel az olcsóbb verzióval, akkor maga az az érzés, hogy van itt valami, amivel jobban járok, amit könnyebben ki tudok fizetni, az elmaradna és nem tudná pozitívan befolyásolni a vásárlás kimenetelét.
Ha van egy terméket, ajánlatod, amit szeretnél nagyobb mennyiségben eladni, akkor igyekezz úgy megmutatni, hogy előtte mindenképpen mutatsz egy drágább verziót, egy magasabb árú alternatívát.
Ha esetleg akciózol, akkor arra figyelj, hogy először mindenképpen a magasabb árat lássa az érdeklődő, hogy meglegyen ez a horgonyhatás. Ezt követően, ha meglátja az alacsonyabbik árat, akkor egy jó érzés fogja elfogni az illetőt.
Én mindig úgy oldom ezt meg, hogy a lehető legtöbb idő teljen el az eredeti és a kedvezményes ár érzékelése között. Ha lehet, akkor már az akciózás előtti napokban erősen kommunikálom az eredeti árat, hogy biztosan kiváltsam a horgonyhatást azon a napon, amikor kedvezményt adunk.
4. A választás paradoxona
A lemaradástól való félelem. Ennek egészen sokrétű a háttere, a legősibb forrása a közösségből való kimaradástól való félelem, hiszen az ősember csak közösségben élhetett túl, aki elveszítette a közösséget, azaz kimaradt belőle, az komoly gondban volt. De a verseny is táplálja bennünk ezt a jelenséget, ugyanis meg akarjuk mutatni, bizonyítani akarjuk, hogy értkések, erősek, legalább olyan jók vagyunk, mint mások, tartjuk a lépést, fejlődünk, és nem maradunk le semmiről, ami ebben támogat minket.
Marketing szempontból a lényeg csupán annyi, hogy ha korlátozod egy ajánlat elérhetőségét, akár időben, akár mennyiségben, akkor az képes kiváltani az emberből ezt a fajta ősi ösztönt, félelmet, hogy mi fog történni akkor, ha lemarad az ajánlatról. Érdemes folyamatosan korlátozásokat alkalmaznod, ami jelentősen csökkenti a halogatást és növeli a vásárlások arányát.
Amire figyelned kell, hogy a versenyhivatal egyre szigorúbban veszi ezeket a befolyásoló eszközöket, így mindig győződj meg arról, hogy amit csinálsz, az megfelel-e a jelenlegi törényi előírásoknak. Én mindig egyedi ajánlatokat készítek, amik egy idő után tényleg nem lesznek elérhetőlek egy ideig.
4. A választás paradoxona
A vásárlás során fontos szempont, hogy azt érezzük, hogy jó döntést hozunk és nem fogjuk azt a jövőben megbánni. Minél nehezebb erről meggyőződni, annál inkább fogjuk elhalasztani a vásárlást. Az egyik döntést nehezítő tényező lehet az, amikor túl nagy a választék, nehéz minden lehetséges verziót mérlegelni, vagy esetleg nagyjából lehetetlennek érzi az ember, hogy tényleg minden lehetőséget megvizsgáljon.
Az egyik legismertebb kísérletet Dan Ariely végezte a lekvárokkal. Egy szupermarketben két estet vizsgáltak:
- Egy standon 6 különböző lekvárt mutattak be és ezeket lehetett megvenni.
- Máskor pedig 24 különböző lekvárt mutattak be, amiket szintén meg lehetett vásárolni.
A tapasztalat az volt, hogy sokkal többen álltak meg ott, ahol több lekvár volt, viszont jelentősen kevesebben vásároltak, mint a kevesebb lekvárt bemutatott standnál. A több lekváros verzióban csupán 3% vásárolt, míg a kevesebbet prezentáló standnál 30%. Tehát, a széles választék sok látogatót hoz, a leszűkített kinálat pedig sok vevőt.
Mi hozhatja a legjobb eredményt? Ha széles választékkal sok látogatót vonzol be, de segítesz nekik a választásban. Így működnek azok az offline boltok, ahol vannak jól képzett eladók. A széles választék miatt bemész, ők pedig segítenek leszűkíteni a kínálatot, hogy könnyebben tudj dönteni.
5. A csordaszellem effektus
Szintén egy ősi, több milliós ösztön húzódik a jelenség mögött, ami most is a közösséghez való kapcsolódás létfontossága. Arra kell menni, amerre a többiek is mennek. Kevés ilyen erős automatizmusa van az embernek.
Hogyan tudod ezt kihasználni a webshopodban? Úgy, hogy megmutatod az embereknek, hogy mások mit választottak. Ezt nevezzük társadalmi bizonyítéknak. Ha információt kapnak az emberek arról, hogy mi a legjobban vásárolt termék, mi az, ami most népszerű, mi az, amit a tömeg választ, mi az, amivel az emberek elégedettek, akkor sokkal könnyebb lesz a választás az emberek egy igen nagy részének.
Mutasd be, hogy mik a bestsellerek, mennyien vásárolták már meg az adott ajánlatot, miről írtak már rengeteg pozitív visszajelzést. Ha van olyan terméked vagy ajánlatod, amit neked jobban megéri eladni, akkor emeld ki azt, mutasd meg arról, hogy mennyien választották már azt. Semmit nem kell mondanod a többi termékről, csupán látható legyen az, hogy amit el akarsz adni, azt már nagyon sokan választották.
6. Társadalmi felelősségvállalás
Végül pedig egy igazán értékes verziót hoztam, ami szintén pszichológiai hatással bír, erősen az érzelmekre hat, tehát a számunkra kedvező irányba befolyásolja a vásárlást, de egy nemes célt is támogat.
Azokról az esetekről van szó, amikor a vásárlásoddal valamilyen nemes ügyet támogathatsz. Tehát, a vásárlás összegéből, a termék árából valamekkora részt a webshop felajánl valamilyen nemes ügy érdekében. Ennek akkor van igazán erős hatása, amikor döntenie kell a vevőnek, hogy hol vásárolja meg az adott terméket. Ha a vásárlással egy nemes ügyet támogathat, akkor szívesebben fogja ott megejteni a vásárlást, amivel ezt megteheti.
Ráadásul itt egy másik effektus is érvényesül,ami a „foot-in-the-door” . A technika pszichológiai alapja az, hogy ha valaki egyszer már tett valamit egy ügy érdekében, akkor azonosulni kezd azzal az üggyel, és elkötelezettebbé válik. Az emberek szeretnék következetesnek érezni magukat, ezért ha már egyszer támogattak egy ügyet, akkor nagyobb valószínűséggel támogatják azt újra, még akkor is, ha ez nagyobb erőfeszítést vagy áldozatot igényel.
Támogass valamilyen ügyet a webshopoddal és ezt kommunikáld erősen. Nem csak azt érheted el vele, hogy téged válasszanak a konkurenciával szemben, hanem később a foot in the door jelenség miatt később kifejezetten ösztönözheted a korábbi vevőket, hogy azért vásároljanak, hogy támogassák az ügyet. Míg korábban a céljuk a vásárlás volt és a nemes ügy miatt választottak téged, addig a jövőben már az elsődleges cél maga az ügy támogatása is lehet.
Ezek a kis pszichológiai trükkök hihetetlenül meg tudják dobni a webshopod eredményességét. Egy dologra figyelj: maradj tisztességes! A célod az legyen, hogy a vevők tényleg a legjobbat kapják és a számukra legjobb döntést hozzák meg. Ha így jársz el, akkor bátran befolyásolhatod az embereket, hogy gyorsabban vásároljanak és mindenképpen tőled.
Stratégia nélkül nem fognak igazán jól működni
Ha szeretnéd a lehető legjobban kihasználni ezeket a pszichológiai hatásokat, akkor nagyon fontos, hogy ne csak ezekre fókuszálj, mert ezek önmagukban véve semmit nem érnek. Legyen stratégiád, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy egy idegen érdeklődőből vevőt tudj generálni. Ha ezt még meg is fűszerezed ezekkel a trükkökkel, akkor az eredmény a többszörösére is lehet.
Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!
Ebben a 45 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!