A legtöbb induló webshop nagyon hamar megpróbálkozik a marketing kiszervezésével, de ez csak igen ritka esetben lesz sikeres, jellemzően hatalmas csalódás és veszteség az egész. A felelőség első sorban a tiéd, így nem árt, ha tisztában vagy vele, hogy mikor, mit és hogyan érdemes kiszervezni, ha szeretnéd, hogy ez egy megtérülő befektetés legyen.
Ebben az adásban megmutatom neked, hogy mik a kiszervezés legnagyobb hibái, ami a sikertelenséget szinte borítékolja. Megmutatom azt is, hogy mikor érdemes a kiszervezésben gondolkodni, mit érdemes kiszervezni és hogyan.
Szerezd meg webshopod első millióit!
Ebben a 70 perces előadásban alaposan bemutatjuk azt, hogy milyen stratégiával dolgozunk mi évek óta az ügyfeleinknél, mi az a stratégia, amit már számtalan hozzád hasonló vállalkozóknak megtanítottunk, amivel te is képes lehetsz megszerezni webshopod első millióit.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked az áttörést!
Tapasztalatom szerint az induló webshopok jelentős része megpróbálkozik a marketing kiszervezésével, és szinte kivétel nélkül egy óriási kudarc lesz a történet. A következő gondolatom egy kicsit fájdalmas lehet: szinte minden esetben a megbízó és a megbízott fél is hibás a dologban. A nagyobbik gond akkor van, ha a webshop tulajdonosa ezt nem így gondolja, kizárólag a megbízott marketingest okolja a helyzetért, ezért újabb megbízást ad valaki másnak, viszont az eredmény szinte minden esetben ugyanaz lesz: még több pénzt éget el a vállalkozó teljesen feleslegesen, a legkisebb eredmény nélkül.
Ahogy látom, mostanában meg is jelentek azok a hirdetések a közösségi médiában, amik erre a helyzetre utalnak, és azt ígérik, hogy ha csalódtál a korábbi marketingesedben, akkor majd mi megoldjuk a problémát, mert jobbak vagyunk. Mielőtt kattintasz egy ilyen hirdetésre, olvasd tovább ezeket a sorokat, mert szerintem nagyon világosan el fogom tudni magyarázni, hogy mivel van a probléma és mit kéne tenned, hogy elkerüld ezt a nagyon fájdalmas veszteséget.
Két pontban tudnám megfogalmazni a hibát:
- Akkor szervezik ki a marketinget, amikor még lényegében semmilyen eredmény nincs, tehát az eredmények alapján még nem lehet eldönteni, hogy ez fog-e működni vagy sem. Ha már vannak vevők, ha már csináltál pár százezer forint bevételt, akkor nagy az esélye, hogy lehet többet. Ha még nincs elegendő eredmény, akkor kizárólag a piackutatásból lehetne bármit is eldönteni. Piackutatás pedig nem, hogy komoly minőségben nincs, hanem egyáltalán nincs.
Tudj róla, hogy aki úgy elvállalja a marketinget, hogy nem győződött meg arról alaposan, hogy egyáltalán lehetséges-e bármilyen eredményt elérni, majd azt ígéri, hogy működni fog, az lényegében üveggömbből jósolgat, te pedig azért fogsz kifizetni egy rakat pénzt, hogy próbálkozzon, hátha szerencséje lesz.
- A legtöbb esetben egy teljesen téves elképzeléssel szervezik ki a marketinget, méghozzá azzal, hogy majd jön valaki, aki megmondja, hogy mit kell csinálni és meg is csinálja. Ha ilyen létezik is, akkor végtelen pénzért dolgozik már egy hatalmas cégnek és nem nagyon fog veled szóba állni havi 100.000 Ft-ért. De, ilyen ember nem is nagyon létezik. Az a személy, aki meg tudja mondani, hogy mit kell csinálni, az nem fogja megcsinálni. Aki a stratégiához ért, azt kevésbé ért a hirdetésekhez vagy a szövegíráshoz. A marketinget éppen ezért általában csapatban végzik és mindig van egy ember, aki a stratégiához ért, aki megmondja, hogy mit kell csinálni, és ez igen ritka esetben egy külsős személy.
Viszont, pechedre, egészen biztos, hogy minden sarkon fogsz találni valakit, aki el fogja veled hitetni mesteri szinten, hogy meg tudja csinálni, vevőket fog neked hozni, profitot fog neked generálni, te pedig el fogod hinni, ha nem vagy tisztában azzal, hogy mikor reális egy ilyen ígéret, és sok százezer forintot fogsz kifizetni teljesen feleslegesen.
Ezekből a pontokból következik az, hogy
A legjobb/korrekt ügynökségek csak akkor vállalják el a munkát, ha már validált a vállalkozásod, vannak eredmények, van valamilyen folyamat, látható az, hogy ha valaki jobban csinálja a marketinget, akkor az eredmény is jobb lesz.
Vagy, minimum tisztázzák veled a helyzetet, hogy bár el tudják vállalni a munkát, de az eredményeket illetően nem tudnak vállalni semmit, mert egyelőre nincs semmilyen előzmény, adat, amiből azt lehet mondani, hogy már látható, hogy lehet jobb eredményeket elérni. Én anno vállaltam olyan ügyfeleket, ahol még nem volt semmilyen eredmény, de láttam potenciált a webshopban, majd egy alapos felmérés után úgy értékeltem, hogy közösen vállalva a kockázatot belekezdek a munkába. Mindezt úgy, hogy kizárólag jutalékos alapon csináltam a marketinget és 2-3 hónapot adtam arra, hogy megnézzem, tudok-e eredményt elérni.
Ha felkeresel egy tényleg korrekt és magas színvonalat képviselő ügynökséget, biztos lehetsz abban, hogy nagyon alaposan fel fogják mérni azt, hogy alkalmas-e a vállalkozásod arra, hogy ők olyan marketing munkát végezzenek, aminek lehet is eredménye. Át fogják vizsgálni a marketing stratégiádat, a marketing eszközeidet, az eddigi eredményeidet, a statisztikákat. Ha ezekből nem egyértelmű, hogy minden megvan, ami a jobb eredményhez kelleni fog, nem is fognak elvállalni.
A legtöbb sikertelen kiszervezésnek az oka az, hogy a webshop vállalkozó elhiszi azt, hogy igenis lehet eredményes a kiszervezés úgy, hogy szinte még semmilyen eredményt nem ért el, valamint a marketinges vállalkozó igent mond olyan esetekre is, ahol nem győződött meg arról, hogy valóban van-e esélye annak, hogy eredményt érjen el / nem tájékoztatta az ügyfelét arról, hogy nem tud garantálni semmit.
Mit kell tenned webshop vállalkozóként?
Azt javaslom, hogy kizárólag akkor szervezd ki a marketinget, ha már látod azt, hogy van egy alapvető folyamatod, ami már képes vevőket hozni. Ha van egy megoldás arra, amivel vevőket lehet szerezni, akkor már egészen biztos lehetsz abban, hogy azt lehet jobban is csinálni.
Tehát, az első dolgot, mielőtt elkezded kiszervezni a marketing, hogy felépítesz egy folyamatot, egy stratégiát, és azt addig csiszolod, fejleszted, amíg el nem kezdenek jönni a vevők, el nem kezdesz bevételt generálni, meg nem tanulod, hogy mi is az a marketing, milyen lépésekből áll, milyen tényezők befolyásolják az eredményt, mit kell jól csinálni vagy jobban csinálni.
Egészen addig, amíg te magad nem érted, hogy mitől működik a marketinged, mi kell ahhoz, hogy a te vállalkozásodban vevőket lehessen szerezni, addig elképesztően kicsi az esélye annak, hogy jól ki tudod majd szervezni a marketing. Amíg nincs pénzed arra, hogy megfizesd azokat a szolgáltatókat, akik tényleg jó minőségű munkát tudnak végezni, addig pedig teljesen felesleges még csak próbálkozni is, mert borzasztóan kicsi az esélye annak, hogy valami jó fog kisülni az eredményből.
Mire van szükséged kezdetben egy külső marketingestől?
Kezdetben az legyen a cél, hogy felállíts egy marketing stratégiát, elkezdd azt működtetni, csiszold ki annyira, hogy jöjjenek az első vevők és megértsd az egész marketing lényegét, működését.
Ehhez kezdetben könyvekre, előadásokra, tréningekre lesz szükséged. Keresd meg azokat a szereplőket, akiktől ezeket be tudod szerezni, akik tanítanak téged, megmutatják és elmagyarázzák az alapokat. Ide kattintva pl. már el is kezdheted az egészet egy ingyenes előadásommal.
Ezt követően, amikor már megtetted az első lépéseket, sokkal inkább egy tanácsadóra van szükséged időszakosan, aki abban segít, hogy a jó irányba haladj. Egy marketing tanácsadóval át tudjátok beszélni a kérdéseidet, meg tudja nézni, hogy mi működik és mi nem, el tudja neked magyarázni, hogy mit kéne jobban, máshogyan csinálni, vagy éppen mit nem kéne csinálni.
Ezekkel garantálom neked, hogy meg lehet szerezni az első havi pár millió forintos bevételt akkor is, ha nem vagy profi marketinges. Grantálom neked, hogy az olcsóbb marketing szolgáltatók nem tudnak sokkal többet, mint amennyit te pár hónap alatt meg tudsz tanulni.
Ezzel nem csak a pénzt fogod tudni megszerezni, hanem lesz akkora tudásod, tapasztalatod, rálátásod a marketingre, hogy azt oda és annak szervezd ki, aki valóban a segítségedre lehet.
Mikor szervezd ki a marketinget?
Szerintem már tudod a választ: akkor, amikor egyértelmű, hogy amit kitaláltál, az működik, amikor már van bevételed, esetleg már profitod is, és amikor úgy érzed, hogy már érdemben tudnál tárgyalni egy marketingessel úgy, hogy nem tud megvezetni, le tudod szűrni azt, hogy valóban jó megbízást adsz a megfelelő embernek.
Ezen felül pedig akkor érdemes nekiállni a kiszervezésnek, ha
- úgy érzed, hogy már nem szeretnél ezzel többet foglalkozni, nem érdekel már magasabb szinten a marketing, azt érzed, hogy már kicsit unod is, nem szívesen teszed bele az időt, így egy profi szakember már többet tudna kihozni az egészből, ráadásul gyorsabban és hatékonyabban,
- bár szívesen foglalkoznál a marketinggel és mennél magasabb szintre, nincs rá idő, a vállalkozásod egyéb pontokon igényel téged, amin égetőbb, fontos vele foglalkozni vagy éppen nagyobb a hozadéka, ha azzal foglalkozol.
Mind a két esetben a marketing kiszervezése egy magasan megtérülő befektetés lesz, ami nem csak önmagát lesz képes kitermelni, hanem annak a sokszorosát. Az én ügyfeleim a több százezer forintos számlákat örömmel fizetik ki minden hónapban és bár ők fizetnek, de minden alkalommal kifejezik a hálájukat is.
Mit is szervezz ki pontosan?
A válasz most még lehet, hogy kevésbé világos, de ha ezen az úton haladsz, pontosan tudni fogod, amikor odaérsz. Meg fogod tanulni, hogy a marketing nem egyetlen lépésből áll, nem egyetlen személy végzi, nem egyetlen szakterületről van szó. A teljesség komoly igénye nélkül, még egy egyszerűbb webshop marketingjéhez is a következő területek szükségesek:
- stratégia
- szövegírás
- hirdetések kezelése
- kampányok tervezése és kivitelezése
- e-mail marketing
- social média kommunikáció
Nincs az az ember, aki ezek közül mindegyikhez, de még csak két vagy három területnél többhöz magas szinten értene. A jellemző az, hogy mindenki specializálódik valamire. Én pl. a marketing stratégiára.
Neked azt a feladatot kell kiszervezni, amelyiket megéri. Amiről tudod, hogy ha valaki többet foglalkozna vele vagy jobban csinálná, akkor az eredmények is jobbak lennének. Vagy amelyikhez nincsen kedved vagy időd. Esetleg azt, amelyiket házon belül nem tudsz vagy akarsz megoldani. Esetleg az is meghatározó lehet, hogy az adott ügynökség mit tud vállalni, mely területek kombinációja az, amivel az eredményt tudják szállítani.
Hogyan állj neki?
Én azt tanácsolom, hogy első lépésben alakíts ki egy marketing stratégiát. Olyan lépések sorozatára van szükséged, ami könnyen, gyorsan, olcsón is megvalósítható, amit te magad is meg tudsz valósítani, amihez nem kell éveket tanulnod ahhoz, hogy eredmények is érkezzenek, valamint nem kell hozzá sok százezer forint befektetést.
Én pontosan erre tudok mutatni neked egy megoldást. Kattints a gombra, nézd meg ezt a 70 perces ingyenes előadásomat, ami első lépésnek több, mint tökéletes lesz. Ezen az úton el tudsz indulni.
Szerezd meg webshopod első millióit!
Ebben a 70 perces előadásban alaposan bemutatjuk azt, hogy milyen stratégiával dolgozunk mi évek óta az ügyfeleinknél, mi az a stratégia, amit már számtalan hozzád hasonló vállalkozóknak megtanítottunk, amivel te is képes lehetsz megszerezni webshopod első millióit.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked az áttörést!