Egy webshop számára a legfontosabb időszak, a kánaánk jön el az végével, a karácsonyi rohamkor. Az emberek pénztárcája kinyílik és az ünnepek közeledtével a vásárlási hajlandóság rohamosan nő. Ha tudatosan készülsz erre az időszakra, akár megtöbbszörözheted az éved eddigi eredményeit. Ehhez kapsz pár tippet ebben az adásban.
Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.
Így juttathatod el webshopodat a profit nélküli, havi pár százezer forintos szintről a havi több millió forintos stabil, profitos bevételig.
Ebben az ingyenes előadásban megmutatjuk, hogy mi az a marketing munka, amit ha elkezdesz csinálni, akkor rövid időn belül jelentős növekedést fogsz elérni.
A karácsonyi időszak talán a legkedvezőbb egy webshop számára. A GDP jelentős részét ilyenkor produkálja egy ország. Sok olyan vállalkozás is van, amelyiknek a karácsonyi időszakon múlik az, hogy nyereséges vagy veszteséges lesz egy évben. Sőt! Vannak olyan vállalkozások is, melyek kifejezetten csak a karácsonyi időszakra a alapoznak (korábban arról is írtam, hogy simán megérheti csak a karácsonyi időszakra létrehozni egy webshopot).
Ami biztos, hogy az emberek pénztárcája ilyenkor kinyílik és szinte egy kényszerig fajul a vásárlási hajlandóság. A racionális döntések tovább csökkennek, sokkal inkább emocionálissá válnak, az árérzékenység pedig szintén csökken ebben az időszakban.
Azt is mondhatnám, hogy ilyenkor lényegében csak jelen kell lenni a megfelelő termékekkel és a megfelelő technikai háttérrel és szinte garantált a profitszerzés lehetőség, de ha a legtöbbet akarod kihozni a következő időszakból, akkor nem árt néhány dologra figyelni.
Hoztam pár fontos tényezőt az elmúlt évek tapasztalataiból:
- Nézd át a tavalyi időszakot!
A legjobb az, ha naplózod a kampányaidat, felírod a szerzett tapasztalatokat, tanulságokat és még javaslatokat is fogalmazol meg magadnak, amit a következő alkalommal meg tudsz valósítani. Ha ezt eddig nem tetted, akkor idén okvetlenül, mert ebből azonnal kiderül, hogy mire is kéne figyelned. Ha más most nem áll rendelkezésre, akkor pedig a webshopban elérhető adatokat használd!
Amit én meg szoktam nézni, az az, hogy mikor kezdett el egyértelműen megnövekedni a forgalom, milyen csúcsok voltak benne, mely termékek fogytak igazán, mekkora hirdetési költség mellett értünk el x bevételi eredményt. Az időszak ív jellemzően ugyanaz szokott lenni (pl. a november 1 környéke vélhetően csökkenést fog hozni, az utolsó hetek vélhetően erős növekedést).
Ezen adatok alapján fogsz tudni felállítani egy menetrendet, hogy mikor és mit érdemes hirdetned, mi az, amit esetleg nem érdemes, mi az, amit érdemes kiemelni a többi közül, melynapokban érdemes hatványozottan kommunikálni és többet hirdetni.
- Termékpiramis – ajánlat
Kiemelten fontos, hogy ilyenkor mit fogsz kínálni. Amit tarts mindenképpen szem előtt, hogy az emberek ilyenkor ajándékozás céljából vásárolnak és nem feltétlenül saját maguknak. Az tény, hogy ilyenkor a vevők lendületbe kerülnek és szívesebben, könnyebben fognak saját maguknak is vásárolni, ami egy amolyan pozitív externália, egy extra hozadék. De a lényeg, hogy próbáld meg a termékedet, termékeidet karácsonyosítani, ajándékozhatóvá tenni (akár beletenni egy díszdobozba, elmagyarázni, hogy ez miért lesz jó ajándék valakinek)
Fontos, hogy képben legyél azzal, hogy mik voltak/lehetnek a húzó termékek. Ezt látni fogod a tavalyi adatokból, esetlegesen az idei trendekből (nézd meg az Amazonon, hogy mik futnak majd nemzetközi szinten, ezek vélhetően itthon is menni fognak). Ezeket a termékeket kell majd hirdetned, ezeket kell a kirakatba tenni, valamint ezekhez kell ütős ajánlatot készíteni, hogy tőled vásárolják meg.
Amit még fontosnak tartok, azok az up-sell termékek. Ha vannak húzó termékek, amik tömegesen fogynak, akkor egészen biztos, hogy azok mellé el tudsz adni valami mást is, és ezeket mindenképpen el kell helyezni a webshopodban a megfelelő helyen, valamint érdemes utánkövető ajánlatokat is készíteni ezekből.
- Készlet és előkészületek
Ebben az évben vélhetően kritikus fontosságú lesz a készlet biztosítása. Normál esetben is ilyenkor nehézkessé válhat a beszerzés a megnövekedett igények miatt, de most számtalan olyan tényező van, ami ezt tovább fogja bonyolítani: háború, dráguló üzemanyag, munkaerőhiány, stb. Okvetlenül érdemes beszerezned egy nagyobb készletet azokból a termékekből, anyagokból, amiről tudod, hogy biztosan jól fog menni.
Érdemes kommunikálnod a közönséged irányába, hogy érdemes előre hozniuk a karácsonyi vásárlásokat, mert hétről hétre emelkednek az árak, nem lehet kiszámítani, hogy mennyivel fog megnövekedni hónapok múlva. Ezzel a saját helyzetedet is könnyíteni fogod, hiszen nem egyszerre fog rád szakadni minden megrendelés november közepén.
Nézd át azt is, hogy mik lesznek azok az előrelátható feladatok, amiket már most előre el tudsz végezni vagy elő tudod készíteni. Csomagolás, termékek, félkész termékek legyártása, munkaerő biztosítása, ügyfélszolgálat automatizálása, stb.
- Tábor növelése és aktivizálása
Nézzük meg a marketing előkészítést is. Nyáron folyamatosan javasoltam, hogy az uborkaszezont arra kell használni, hogy feliratkozókat gyűjtünk, akikből majd a karácsonyi rohamban fogunk tudni vevőket generálni. Ha ezt még nem tetted meg, akkor húzz bele, de gyorsan. Az e-mail továbbra is az egyik ütőkártyád lesz a karácsonyi kampányban. Minden kiküldött levél százezreket hozhat a hajrában.
Ha van már követőtáborod, feliratkozóid, vevőid, akkor kezd el őket aktivizálni. Légy jelen, küldj remek leveleket, hogy rászokjanak a megnyitásra, készíts olyan posztokat, amiknek magas az elérése, hogy amikor eljön az idő, akkor a lehető legtöbben találkozzanak a karácsonyi ajánlatoddal, illetve, a megfelelő bizalom is kialakuljon addigra.
- Kampányanyagok elkészítése
A karácsonyi kampányod sokkal jobban fog teljesíteni, ha a hangulat is karácsonyi lesz. Képi, videós, szöveges anyagokat érdemes most karácsonyosítani. Ehhez az is lehet, hogy alvállalkozókat kell megbíznod, akik ilyenkor nagyon sok megbízást kapnak, tehát egyre nehezebben fogsz szakembert találni és egyre drágább is lesz.
Ahogy haladunk előre a karácsonyi időszakban, a vevők fókusza egyre jobban be fog szűkülni és a hatalmas zajban sokkal szenzitívebbek lesznek azokra a tartalmakra, amikről messziről lerí, hogy karácsonyi ajándék vásárlás lehetőségét kínálják. Egy átlagos hirdetéssel, tartalommal nem fogsz tudni labdába rúgni.
Gyárts le most minden karácsonyi kampány anyagot!
Ezeket a lépéseket szoktuk végrehajtani, ezekkel biztos vagyok, hogy eredményesebb lesz az év legütősebb időszaka a te webshopodnak is. Kövess minket, menet közben is hozni fogjuk a legjobb tippeket a gyakorlati megvalósításhoz is!
Így juttathatod el webshopodat a profit nélküli, havi pár százezer forintos szintről a havi több millió forintos stabil, profitos bevételig.
Ebben az ingyenes előadásban megmutatjuk, hogy mi az a marketing munka, amit ha elkezdesz csinálni, akkor rövid időn belül jelentős növekedést fogsz elérni.