A legtöbb bevételt a leggyorsabban és legkönnyebben a meglévő vevők által lehet elérni, de a legtöbb esetben ezt szinte mégis mindenki elhanyagolja. Ha vannak már meglévő vevőid, akkor lényegében bármikor lehetőséged van arra, hogy különösebb marketing nélkül, azonnal képes legyél bevételt generálni a legnagyobb profit mellett.
Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.
Így juttathatod el webshopodat a profit nélküli, havi pár százezer forintos szintről a havi több millió forintos stabil, profitos bevételig.
Ebben az ingyenes előadásban megmutatjuk, hogy mi az a marketing munka, amit ha elkezdesz csinálni, akkor rövid időn belül jelentős növekedést fogsz elérni.
A legegyszerűbben és legolcsóbban azoknak fogsz tudni eladni, akik már vásároltak tőled valaha, valamit. Éppen ezért nagyon fontos, hogy legyen arra külön stratégiád – pontosabban fontos része legyen a marketing stratégiádnak – hogy minél több érdeklődőt tegyél vevővé.
Ebben segítheted neked pl. a belépőtermék, amit nem azért tartasz, hogy profitod legyen rajta, hanem azért, hogy hozza neked megállás nélkül az új vevőket, akiknek ezt követően már sokkal könnyebb lesz értékesíteni.
Miért könnyebb valakinek eladni, aki már egyszer vásárolt tőled? Azért, mert egyrészt kialakul egy sokkal magasabb bizalom, ahol már nem teszi fel magának a kérdést, hogy vajon rendben lesz-e minden a vásárlás során, másrészt, az ember természeténél fogva a kényelmes megoldásokat keresi. Az, hogy olyan helyen vásárolok, ahol már vásároltam és nem kell agyalnom semmin, az nagyon kényelmes, jelentősen nagyobb az esély, hogy újra ott fogok vásárolni, ahol már egyszer megtettem.
Tehát, a marketing stratégiád másik baromi fontos része az legyen, hogy milyen módon tudsz eladni újra és újra azoknak, akik már egyszer vásároltak tőled.
Ehhez hoztam most pár tippet:
1. Szegmentált kommunikáció: érdemes a meglévő vevőkkel úgy kommunikálni, hogy érezzék azt, hogy exkluzív hozzájuk beszélsz. Nyugodtan küldj nekik olyan e-mailben (korábbi adásban már kiveséztem, hogy miért az e-mail lesz az egyik legjobb eszközöd erre), amiben pontosan megfogalmazod, hogy ezt azért kapják, mert már vásároltak.
Készíts nekik egyedi ajánlatokat, amik csak azoknak van, akik már vásároltak. Találj ki kapcsolódó ajánlatokat: ha valaki megvásárolja az A terméket, akkor menjen neki automatikusan ajánlat a B termékről.
Van olyan ügyfelünk, ahol szabály van arra, hogy ha egy vásárló elérte az x vásárlási alkalmat, akkor törzsvásárló lesz és kap egy kedvezményt, amiről automatikusan megy az e-mail.
Ha azt érzi a korábbi vevő, hogy külön díjazva van, meg van különböztetve azért, mert ő már vásárolt, akkor az jelentősen növelni fogja az elégedettséget és a hűséget is.
2. Személyes megkeresés: ismerek olyan vállalkozót, ahol napi több 10 vásárlás van a webshopban, de időszakonként bőven 100 felett, és minden egyes vevőt felhívnak azonnal a vásárlás után, hogy meggyőződjenek arról, hogy jó terméket választott-e az illető és tájékoztassák a továbbiakról. Ezzel olyan magas szintű, kiemelt figyelmet kap a vevő, ami az egekbe emeli az elégedettségi szintet és jelentősen megnöveli az újbóli vásárlás valószínűségét.
Ha neked most nincs arra kapacitásod, hogy mindenkit egyesével felkeress, akkor hozz egy olyan szabályt, aminek a teljesülése esetén akár személyesen (telefonon) felkeresed az adott vevőt. Egyik ügyfelünk pl. x vásárlás után felhívja az adott vevőt, beszélget velük, sok hasznos információt is tudnak gyűjteni, majd a beszélgetés végén átadnak egy törzsvásárlói tagságot, örökös kedvezménnyel. Ezzel szinte garantáltan magukhoz kötik a vevőt.
3. Ajánlás kérése: egy kiváló megoldás, ha megkéred a meglévő vevőket, hogy ajánlja a webshopodat az ismerősök számára. Ha elégedettek voltak, akkor ezt sokkal nagyobb eséllyel fogják megtenni és ezzel ingyen tudsz vevőket szerezni.
Az emberek, ha elégedettek magukkal, akkor egyébként maguktól is nagyon szívesen tesznek ajánlást az ismerősök számára, mert ezzel jót tudnak tenni, segíteni tudnak, és ez jó érzéssel tölti el őket, mert hasznosnak érezhetik magukat.
Viszont, annak érdekében, hogy növeld az esélyt, érdemes jutalmazni őket is, illetve azokat is, akik az ajánlást kapják. Erre már technikai megoldások is vannak, ahol pl. az ajánló fél kedvezményt kap, az ajánlott fél pedig szintén kap valamit annak érdekében, hogy biztosan vásároljon.
4. Újdonságok: ez lényegében kötelező. Ha a terméked, termékeid nem olyan jellegűek, amit folyamatosan fogyasztanak az emberek (pl. vitaminok), akkor megvan az esélye, hogy nincs indok vagy csak nagyon ritkán, hogy újból vásároljon valaki. Ez pedig hatalmas hiba.
Fontos, hogy folyamatosan legyenek újdonságok. Erre akkor is figyelned kell, ha olyan terméket, termékeket értékesítesz, amit egyébként rendszeresen újra lehet vásárolni, de egy idő után megunhatják a vevők és emiatt már nem térnek vissza.
Fontos, hogy folyamatosan legyen újdonság, ami miatt érdemes lesz újra és újra nálad vásárolni. Figyeled meg a nagy multikat, hogy lényegében negyedévente kitalálnak valamit, amit újdonságként lehet eladni. Az Apple lassan évente hozza ki az iPhone valamilyen új verzióját, mert az embereknek kell az újdonság, rengetegen azonnal lecserélik a teljesen jó állapotban lévő telefonjukat, mert számukra az adja az értéket, ha folyamatosan a legújabb verziót használhatják.
Ezen kívül számtalan megoldás létezik még. Ami fontos, hogy megállás nélkül dolgozz azon, hogy minél több vevődet tudd újra és újra rábírni arra, hogy vásároljanak. Ezen lesz az igazi profitod.
Így juttathatod el webshopodat a profit nélküli, havi pár százezer forintos szintről a havi több millió forintos stabil, profitos bevételig.
Ebben az ingyenes előadásban megmutatjuk, hogy mi az a marketing munka, amit ha elkezdesz csinálni, akkor rövid időn belül jelentős növekedést fogsz elérni.