Ebben az adásban a marketing szoftver lesz a téma, ami egészen biztos, hogy a valódi növekedés és a valódi eredmény nélkülözhetetlen alapja. A tapasztalatom az, hogy akik a havi 1 milliós bevétel alatt vannak (jellemzően profitjuk sincs), azok nem használnak marketing szoftvert vagy nagyon kezdetlegesen. Ennek alap szintű használata is képes robbantani az eredményt.
Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.
Így juttathatod el webshopodat a profit nélküli, havi pár százezer forintos szintről a havi több millió forintos stabil, profitos bevételig.
Ebben az ingyenes előadásban megmutatjuk, hogy mi az a marketing munka, amit ha elkezdesz csinálni, akkor rövid időn belül jelentős növekedést fogsz elérni.
A mai élő témája a marketing szoftver, ugyanis azt látom, hogy a kezdőbb webshop vállalkozók nem tulajdonítanak kellő fontosságot ennek az eszköznek. Az a tapasztalatom, hogy kezdetben mindenki arra törekszik, hogy minél több látogatót tereljen a webshopba és ott rávegye őket arra, hogy vásároljanak. Viszont ahhoz, hogy érdemleges legyen a profit, komolyan növekedésnek tudjon indulni a vállalkozás, ahhoz összetettebb stratégiára lesz szükség, aminek a szerves része egy marketing szoftver.
Egy ilyen szoftvernek az alapja az e-mail marketing és a CRM, és az egyik legnagyobb előnye, hogy olyan automatikus folyamatokat tudunk kiépíteni, amivel nekünk operatív a mindennapokban nem nagyon kell foglalkozni, folyamatosan dolgoznak nekünk azon, hogy bevételt és nagyobb profitot generáljanak.
Nézzünk pár dolgot, hogy miben tud egy ilyen szoftver segíteni nekünk.
- Felmelegít, konvertál
A webshop legtöbb látogatója hideg érdeklődő, akik nem fognak vásárolni, mert nincs meg a kellő bizalom vagy éppen kellő tudás. Őket első lépésben meg kell tartani, amire az egyik leghatékonyabb módszer, ha feliratkoztatjuk őket, amihez máris kell egy szoftver.
Ezt követően pedig a leghatékonyabb módon kell velük kommunikálni, hogy kialakuljon a bizalom. Az e-mail marketing kifejezetten olcsó és nagyon direkt, sokkal hatékonyabban ér célba a tartalom, mint mondjuk a közösségi médiában.
Ezen felül pedig egyik hatalmas előnye, hogy szegmentáltan lehet kommunikálni, ami azt jelenti, hogy nagyon pontosan be tudjuk állítani azt, hogy kinek és milyen tartalom jelenjen meg. Mindezt jelentős részben akár automatizálva.
- Up-sell és Cross-sell
A profit növelésének az egyik legfontosabb eszköze az up-sell és a cross-sell. A vevő megszerzésének költsége van, ezért a legkisebb profitunk akkor van, amikor valaki először vásárol a webshopban, különösen abban az esetben, ha csupán egyetlen terméket vásárol csak.
Szinte kötelező azonnal növelni a kosárértéket, tehát up-sell ajánlatot adni, amit a szoftver segítségével több módon tudunk megtenni: akár egy felugró ablakon mutatjuk meg az ajánlatot, akár egy utánkövető e-mail segítségével. Ha el tudjuk érni, hogy ne csak egy terméket vásároljon a vevő, akkor azonnal el tudjuk érni, hogy már az első vásárláson profitunk legyen.
A cross-sell ajánlatok hasonlóan működnek és azért nagyon fontos ezeket lehetőség szerint automatizáltan minden vevő számára megmutatni, mert ezzel tudjuk generálni akár a folyamatos újravásárlást, ami megállás nélkül generálja a bevételt úgy, hogy ezeken a vásárlásokon már jóval nagyobb a profit.
- Szegmentált ajánlatok
A marketing szoftver egyik hatalmas előnye, hogy nyilván tartja a vásárlónak a vásárlási előzményeit. Tehát, pontosan tudjuk, hogy ki, mikor, milyen terméket vásárolt. Ezekhez tudunk szegmentált ajánlatokat automatizálni.
Ha több termék, több kategória van a webshopodban, akkor nagyon könnyen előfordulhat, hogy egyes ajánlatok nem fognak érdekelni minden korábbi vevődet, valamint nem lehet egyetlen up-sell ajánlatot minden vásárlónak felajánlani, mert nem fog passzolni a vásárolt termékhez.
Egyik ügyfelünk közel 1.600 termékkel foglalkozik. Rengeteg kategória közül egy a kutyatápok. Azoknak, akik vásárolnak kutyatápot, számukra automatizáltan megy egy e-mail, hogy vegyenek mellé kedvezménnyel tálat is, amit még egy szállítással el tudunk küldeni, így spórolni tud vele, ha egyben rendeli meg.
Ez teljesen automatizált. 😊
- Kampányok
Egy webshop életében a legnagyobb bevételt a kampányok hozzák. A kampányok elsősorban a meglévő vevőket célozza, akik már ismernek minket, bíznak bennünk és elégedettek velünk. Ők fognak egy új termék bevezetésénél először vásárolni, ők minket fognak először felkeresni karácsonykor, stb.
Egy kampány alapja, hogy hatékonyan tudjunk kommunikálni azokkal, akik már a vevőink. Ha nincs egy rendszered, ami ezt biztosítja, akkor nem fogsz tudni hatékonyan kampányolni, de egészen biztos, hogy hatalmas összeget fogsz az asztalon hagyni.
- Vásárlói vélemények bekérése
A vásárlási döntés szerves része, szerintem egyébként a legmeghatározóbb, a vásárlói vélemények átnézése. Ezt kifejezetten keresik az online vásárlók. Meg akarnak győződni arról, hogy az adott termék, adott webshop másoknak már bejött, jól jártak, elégedettek voltak. Minél több vélemény olvasható rólad, a termékekről, annál több vevőd lesz.
Ezért a vélemények folyamatos bekérése kötelező. Ezt a legjobban automatizáltan tudod megtenni egy marketing szoftver segítségével. Nélkülözhetetlen.
- Adatelemzés
Végül pedig a rengeteg egyéb képesség közül én az adatelemzés lehetőségét emelném ki. A legjobb folyamatot, a legjobb marketinget úgy fogod tudni kialakítani, ha azt adatalapon teszed.
Tehát, megnézed, hogy melyik megoldás milyen eredményt hozott. A folyamatot csak úgy tudod javítani, ha látod az adatokat és az alapján hozod meg a döntést. Ez pedig csak akkor megy, ha minél több, megfelelően csoportosított, kimutatható adatod van. A marketing szoftver pedig rengeteg adatot gyűjt neked, amiből látni fogod, hogy pl. milyen utat jár be valaki, mire vevővé válik nálad. Ha megvan a folyamat, ami működik, akkor lehetőséged lesz arra terelni az embereket, fejleszteni ezt a folyamatot.
Szeretnéd megtenni az első lépéseket egy kiváló marketing szoftver használatához?
Kattints a gombra és kérd a SalesAutopilot ingyenes anyagát!
Mi erre a szoftverre esküszünk, csak ezt használjuk minden ügyfelünknél, és tölük tanulunk folyamatosan a témában, ami hatalmas mértékben hozzájárul az eredmények növeléséhez.