A legtöbb vállalkozásnak a jó idő megérkeztével érezhetően csökken a forgalma, majd nyáron jön az uborkaszezon, és szinte teljesen eltűnnek a vevők. Ez sajnos a webshopodokat sem kerüli el. Nézzük, hogy mit tehetsz, hogyan hozhatod ki a legtöbbett ebből az ínséges időszakból!
Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.
Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?
Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!
Minden vállalkozásnak számolnia kell a ciklikussággal, ugyanis az embereknek egyszerűen megvan a tanult vásárlási szokása. Ezt talán a legjobban nyáron és karácsonykor érezhetjük. Karácsonykor „kötelező” ajándékot venni, ezért mindenki vásárolni megy tökéletesen kiszámítható módon. Nyáron, de valójában véve már akkor, amikor megjön a jó idő, az embereknek garantáltan megváltozik a fogyasztási szerkezete.
Mivel nem áll rendelkezésükre korlátlan pénz, ezért mindig dönteniük kell arról, hogy az adott hónban mit fognak megvásárolni. Ahogyan jön a jóidő, nagyon leszűkül a vásárolt termékek, szolgáltatások köre. Lényegében a rendelkezésre álló jövedelem jelentős részét szabadidős, jó idővel kapcsolatos dolgokra költik. Ha nem ezzel foglalkozol alapvetően, akkor szinte garantált, hogy a te forgalmad jelentősen csökkenni fog.
Nézzük, hogy ennek ellenére mit tehetsz. Összeszedtem pár marketing tippet.
0. Ne 12 hónapra tervezd a bevételed
Ez ugyan nem marketing tipp, de fontos. Annak, akit negatívan érint a nyári időszak, annak úgy kell terveznie a számokat, hogy adott esetben csak 9-10 hónapja van arra, hogy megkeresse a 12 hónapra szükséges pénzt.
Mindig így tervezed meg az évet, így tervezd meg a marketinget is!
1. Nézd meg, hogy be tudsz-e vonni nyári terméket!
Ha vannak meglévő vevőid, akik kedvelnek téged, akik szeretnek tőled vásárolni, akik szívesebben vásárolonak már tőled, mint egy idegentől, akkor tudd, hogy ők biztosan fognak valahol nyári jellegű termékeket vásárolni.
Számukra nyugodtan betehetsz ilyenkor a webshopodba ilyen jellegű termékeket, mert nekik effektíve mindegy, hogy kitől veszik meg a terméket. Ha van adatbázisod, ha megvan a vevők e-mail címe, akkor egy e-mailben meg tudod mutatni számukra ezeket a termékeket.
Fontos, hogy vélhetően ezeket a termékeket idegen emberek nem fogják megvenni, így nem biztos, hogy érdemes erre hirdetésben pénzt költeni.
2. Jöhet a kedvezmény, az akció
Egy évben egyszer megengedett ez is. A nyár kiváló alkalom erre. Néhány embert nagy valószínűséggel rá fogsz tudni venni a vásárlásra azzal, hogy kedvezményt adsz. Ez szinte mindig működik, és érdemes ezt akkor csinálni, amikor rendes áron talán nehezebb eladni.
Burkolhatod a dolgot egy készletkisöprésbe is akár, de kitalálhatsz csomagajánlatokat is, ahol pl. egy másik terméken lévő profitról teljesen lemondasz, ezzel két terméket tudsz úgy jelentős engedménnyel adni, hogy az egyik terméken viszont meg marad a teljes haszon.
3. Építs listát és márkát!
Jó eséllyel teljesen felesleges ebben az időszakban a termékeket hirdetedned. Még, ha hoznak is vevőt, vélhetően olyan drágán, hogy nem marad rajta profit.
Viszont, az emberek előbb, utóbb újra vásárolni fognak. Erre érdemes felkészülnöd. Sokkal inkább érdemes hasznos tartalmakat gyártani, azzal megfogni az érdeklődőket, belőlük listát építeni, és ebben az időszakban a márkádat építeni, bekerülni az emberek fejébe, kialakítani a bizalmat és a szimpátiát.
Ha ezt a munkát becsületesen elvégzed, akkor már szemptemberben azonnal la tudod aratni ennek a munkának a gyömülcsét, ugyanis az emberek szemptemberben visszatérnek a szokásos üzemmódba, elkezedenek költeni a szokásos dolgokra, és ha addigra sikerült felemelegíteni a közönséget, nem kell majd várnod a vevőkre.
4. Fókuszálj az ingyenes forgalomterelésre!
A nyári időszakban lényegében arról beszélhetünk, hogy csökken a konverziós arány. Tehát, 100 látogatóból most nem 20, hanem 3 lesz vásárló. Ahhoz, hogy a vásárlási számot megtartsd, jelentősen meg kellene emelni a forgalmat, amit ha hirdetésekkel csinálsz, akkor vélhetően el fog égni a profit.
Így a megoldás az, hogy olcsón, esetleg ingyen tudj nagyobb forgalmat terelni az oldalra. Ekkor kell ráfeküdni a magasabb organikus elérésre:
- SEO – ekkor válik nagyon fontossá, hogy mennyire jó a keresőoptimalizáltsága az oldalnak. Érdemes ebben az időszakban (is) erősíteni a SEO-t, tartalmakat gyártani a webshopra, hogy a Google-ben egyre jobb eredményeket érj el.
- Együttműködések, affiliate marketing: keress olyan vállalkozásokat, akiknek van már követőtábora, listája, és alakítsatok ki együttműködést. Ezzel ingyen tudsz megjelenni akár több ezer embere előtt effektíve ingyen, ráadásul úgy, hogy egy olyan valaki fog téged ajánlani, akikben az adott közönség már bízik.
- Magasabb organikus elérés a közösségi médiában: ennek sok lehetséges verziója van. Próbálj meg olyan tartalmakat létrehozni, ami nagyobb figyelmet, nagyobb érdeklődés kap. Készíts szuper hasznos vagy szórakoztató tartalmakat, amikre felgyilenek az emberek, ami megfogja őket, valamint interakcióba kerülnek ezekkel. Így sokkal több embert érhetsz el, és a nagy számok törvénye alapján több vevő is fog kijönni belőlük.
Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?
Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!