Erre figyelj az adózásnál, ha webshopot indítasz!

Természetesen a legtöbben nem nagyon foglalkoznak az adózás kérdésével, hiszen sokkal fontosabb, hogy meglegyen a termék, a webshop, beinduljon a marketing, és jöjjenek a vevők.

 

De pont emiatt szoktak bekövetkezni a problémák! Az adózás tipikusan az a kérdés, amit nagyon át kell gondolni még az indulás előtt, mert könnyedén okozhatja a vállalkozás vesztét, ha ezzel nem kalkulál ember.

Pár éve a gazdaság fehérítése érdekében bevezetett KATA adózás hihetetlenül népszerű, sokaknak az hozza meg a kedved, hogy elindítsák a vállalkozásukat, hogy nagyon könnyű teljesíteni az adóterheket. Lényegében be kell fizetni havi 50.000 Ft-ot és kész.

 

Ez nagyon jól hangzik, viszont ezt havi átlagban csupán 1 millió Ft-os bevételig lehet csinálni, ami egy webshopnál nagyon könnyen össze tud jönni. Egy induló webshop vállalkozó számára akkora összegnek tűnhet, hogy azt gondolja, hogy azt évekig nem fogja elérni, így nem is kell vele foglalkoznia. De ez nem igaz.

 

Két dolog miatt kell neked már az induláskor is foglalkozni ezzel:

 

  • mert egyáltalán nem biztos, hogy havi 1 millió Ft-os bevételű webshoppal valóban fogsz tudni igazi nyereséget elérni – ergo feleslegesen csinálod

  • mert egyáltalán nem biztos, hogy ami működik a KATA-s adózással, az működni fog nagyban is

Nézzünk egy példát arra, hogy hogyan néz ki egy webshop eredménye KATA-s rendszerben:

10.000 Ft-ért árulsz valamit, amit 5.000 Ft-ért tudsz megvenni. Ebből el tudsz adni 100 db-ot egy hónapban:

 

Bevétel: 1.000.000 Ft

Áru: 500.000 Ft

KATA: 50.000 Ft

Marketing: 100.000 Ft – hirdetések, szoftverek, stb.

Egyéb költségek: 50.000 Ft – bank, számlázóprogram, esetleg könyvelő, 1-2 szükséges előfizetés

Nyereség: 300.000 Ft – ez a pénz tisztán megmarad, arra költöd, amire akarod

 

Attól fogva, hogy meghaladod a 12 millió Ft-os bevételt, és szeretnéd a 300.000 Ft-os nettó jövedelmet megtartani úgy, hogy nem csalsz, csak a járulék, amit be kell fizetned kb. 205.000 Ft lesz.

Ezen felül számolnod kell még az ÁFÁ-val, a társasági adóval, az iparűzési adóval, valamint azzal, hogy jellemzően a költségek megnövekednek. Míg KATA-s vállalkozóként nincs szükséged könyvelőre, így az nem jelent költséget, addig SZJA-s adózóként havi több tíz ezer forint lesz csak ez az egy tétel.

 

Két dologra kell figyelned, mielőtt elindítod a webshopodat:

  • hogy ha 1 millió Ft-on belül maradsz, akkor valójában mekkora összeget tudsz keresni. Ha kikalkulálod minden költségedet, akkor végül mennyi pénz fog neked maradni. 1 millió Ft nem nagy összeg, ha webshopod van, ugyanis a bevétel egy nagy részét felemészti az árunak a bekerülési értéke. Ezen felül pedig már nem sok pénz marad, ami nagyon könnyen el tud menni apró tételekre.

    A fenti a lehető legegyszerűbb példa volt. A marketing költség nagyon könnyen lehet több, valamint neked még felmerülhet csomó más költség is: raktározás, csomagolás, garanciális problémák, stb.

    Nagyon fontos, hogy alaposan mérd fel, és nagyon feszesen kell bánni a költségekkel, mert 1 millió Ft bevétel mellett csak nagyon óvatosan szabad költeni.

 

  • ha nagyobb bevételű webshopban gondolkodsz vagy a számítások után az jött ki, hogy 1 millió Ft-ból nem tudsz igazi nyereséget elérni, akkor a feladatod az, hogy egy úgynevezett eredmény kimutatás tervezetet készíts.

    Ezt a legjobban egy excel táblázatban tudod megcsinálni. Ennek lényege, hogy megtervezed a várható bevételt, és az ahhoz tartozó költségeket, valamint az alapján az adókat. Ebből a táblázatból látni fogod azt, hogy mekkora mennyiséget kell értékesítened és milyen áron, ahhoz, hogy legalább nullszaldós legyen a vállalkozásod.

    Ez a táblázat nagyon sokat fog neked segíteni abban, hogy átlásd azt, hogy milyen költségek vannak, mennyi adót kell majd fizetned, mekkora mennyiséget kell mindenképpen eladnod. Ki tudod majd számolni azt is, hogy valójában véve egy db terméken mekkora hasznod van, így tudni fogod, hogy abból mekkora kedvezményt tudsz még adni.

Ha ezeket a számítások időben elvégzed, akkor biztos vagyok abban, hogy sokkal jobb döntéseket fogsz tudni hozni. El fogod tudni kerülni azokat a tipikus hibákat, amik sok kezdő webshop vállalkozót megbuktatnak. Nem menet közben fog kiderülni, hogy csupán azért dolgozol, hogy az adókat kifizesd. Jobb tervet tudsz majd készíteni arra, hogy mit kell elérned ahhoz, hogy nyereséges legyen a vállalkozásod. Nem fog váratlanul érni az, hogy mennyi adót kell fizetned a végén abból a pénzből, amit már rég elköltöttél vagy soha meg nem kerestél.

Pár óra tanulással ezt a tudást el lehet sajátítani, mindenképpen érdemes ebbe energiát fektetned!

Szeretnéd sokkal jobban átlátni ezt a témát?
Szeretnéd, hogy akár egyedül is mindent ki tudj számolni és megtervezni?

Akkor a gombra kattintva megnézheted a Webshop Adózás Tréning ajánlatunkat. Ennek a rövid, videós tréningnek a segítségével a teljes témáva tökéletesen képbe kerülhetsz.


Révész Christian vagyok, közgazdász, vállalkozó. A Budapesti Számviteli Főiskolán végeztem, amit normál esetben sosem emelnék ki, de 21 éves koromban, amikor elkezdtem vállalkozni, szerencsésnek éreztem magamat, hogy tanultam számvitelt és adózást. Hihetetlen mértékben megkönnyítette a dolgomat, a könyvelővel való kommunikációt, az adózási döntéseket, a tervezést. Azt gondolom, hogy egy bizonyos szintig ezt minden vállalkozónak kötelessége lenne ismernie, hogy sokkal satbilabb pénzügyi eredményeket érhessenek el. Különösen igaz ez a webáruházakra, a terméket értékesítő vállalkozásokra, ahol az adó mértéke sokkal magasabb lehet, ezért sokkal fontosabb ebben a kérdésben jól dönteni.

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!