Ebben a részben egy fontos kérdésről, egy fontos döntésről fogok mesélni. Sokan szeretnének hozzáértő segítséget bevonni a webshop marketing kivitelezésébe, de sokan ezt rosszkor és rosszul teszik, ami sajnos 95%-ban csak a pénzt égeti el teljesen felesleges. Nézzük, hogy mikor, kit és miért érdemes bevonni, hogy valóban gyorsabban tudjon növekedni a vállalkozásod.
Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.
Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?
Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!
Ahhoz, hogy jó döntést tudj hozni abban a kérdésben, hogy mikor érdemes a webshopod marketingjébe szakértőt bevonni, szerintem fontos megérteni, hogy hogyan is néz ki egy webshop business növekedésének a menete.
1. Szakasz
Miután elindítottad a webshopodat, egészen nagy eséllyel egy kifejezetten lassú növekedésre számíthatsz. Ennek nagyon sok esetben az az oka, hogy vagy nem sikerült eltalálni a terméket, a termékkört, nem sikerült kellően megkülönböztetni magadat a konkurensektől és ezzel túl nagy versenybe kerültél, vagy az, hogy még nem sikerült megtalálni azt a megoldást, azt a folyamatot, amivel értékesíteni tudod a termékeidet.
Tehát, ebben a szakaszban még lassan jön az eredmény, sokat kell kutatni, hiába hirdetsz, nem biztos, hogy jönni fognak a vevők. Ebben a szakaszban nem termel igazán profitot a webshopod, nem nagyon tudsz mit visszaforgatni a businesedbe.
Ebben a szakaszban a következő hibát lehet elkövetni: a kevés pénzedből bevonsz egy „marketing szakértőt” (önmagában ellentmondásos, hogy havi pár tíz ezer forintos szolgáltatás esetében nevezhetünk-e valakit szakértőnek), aki azt ígéri, hogy 30.000 Ft-ért felfuttatja neked a marketinget. Ennek az eredménye 95%-ban az, hogy ezt a pénzt és a hirdetésekre költött pénzt kidobod.
2. szakasz
A növekedésben el fog jönni a fordulópont, amikor már gyorsuló ütemben fog nőni a bevételed, és ha minden jól megy, a profitod is. Ez azért van, mert sikerült egy olyan szintre eljutni, ahol működik az értékesít. Megtaláltad a célközönséget, sikerült egy olyan ajánlatot tenni nekik, ami versenyképes, így téged választanak, és találtál egy megoldást, amivel megtalálod az idegen embereket és vevővé tudod őket konvertálni.
Ebben a szakaszban már van megtérülés, itt már lehet visszaforgatni a vállalkozásba, és minél erősebben, jobban csinálod a marketinget, análl gyorsabban fog nőni a vállalkozásod.
Ebben a szakaszban a következő hibát követheted el: nincs időd, kedved, energiád a marketingre, de nem vonsz be egy megfelelő szakembert. Illetve, itt már bátrabban vonnak be segítséget a vállalkozók, de továbbra sincs értelme olcsó megoldásokat választani. Tehát a probléma az, hogy ott hagyod az asztalon a pénzt, amit amúgy simán megkereshetnél.
Itt az alternatív veszteséget érdemes mérlegelni. Azt, hogy ha tényleg tapasztalt, profi segítséget veszel igénybe, akkor sokkal gyorsabban fog tudni növekedni a websohpod, ha nem, akkor nem keresed meg azt, amit amúgy simán megkereshetnél. Gyakran, amikor minket bevonnak egy ilyen esetben, már a következő hónapra többszörözni tudunk.
Mit érdemes tenned ezekben a szakaszokban?
Főleg pénz kérdése, de a te személyes hozzállásod, elképzelésed, terved, célod is fontos. Én személy szerint mindig is szerettem volna megtanulni azt, hogy hogyan kell eladni a neten valamit. De van, aki ezt szíves szerint kihagyná.
Az első szakaszban, ha nincs legalább havi 100.000 Ft-od, amit akár több hónapon keresztül tudsz tőkéből finanszírozni, akkor nem érdemes bevonni szakértőt. Ha még nincs bevétele a vállalkozásodnak, ha nem tudsz legalább 3-4 hónapon keresztül stabilan legalább 2-300.000 Ft-ot termelni a webshopoddal, akkor ne bízz rá semmit egy külsős marketingesre!
Ha még nem derült ki, hogy nem csak alkalomszerűen eladható a terméked, ha nagyon kiszámíthatatlanul működik, ha csak az ismerősök vásárolnak, ha nem tudtad legalább 2-3 alkalommal megismételni ugyanazt az értékesítési megoldást, akkor arra kell készülnöd, hogy még tesztelni, próbálkozni kell, és semmi sem garantálja, hogy valóban működni fog a történet.
Én magam nem tudok garanciát vállalni arra, hogy 100%-ig sikerül megtalálnom a biztosan működő megoldást, ha még csak elhanyagolható eredményeid vannak.
Ebben a szakaszban, ha szeretnél valakit bevonni, akkor az egy jó marketing stratégia megolkotása legyen. Keress fel egy szakértőt (akár minket), hogy dolgozzatok ki egy jó vevőszerzési folyamatot, aminek a megvalósításán tudsz dolgozni.
Ez abban fog neked segíteni, hogy jó irányba haladj, olyan megoldásokkal próbálkozz, amik egyébként képesek megoldást hozni.
A második szakaszban pedig érdemes lehet átgondolni, hogy mit érdemes neked kiszervezni és mit nem. A legjobb megoldás szerintem az, ha keresel egy csapatot, kérsz egy konzultációt, és megnézitek együtt, hogy neked mit érdemes tenni. Sok lehetőséged, mi alapvetően 3 lépést szoktunk javasolni, és mind a 3 lépés jelentős növekedést tud hozni, amiket egymás után fokozatosan meg lehet valósítani. Ezek a következők:
1. Audit és stratégia: megnézni, hogy mitől működik a te businessed, mi az alapja, mire érdemes ráerősíteni, és erre egy tervet készíteni. Akár pár mozdulattal, pár dolog átalakításával is jelentősen javulhat az eredmény.
2. Marketing eszközök javítása a következő szintre: induláskor ezek az eszközök tipikusan egyszerű, olcsóbb megoldások. Csak ezen eszközök (webshop, marketing szoftver, hirdetési felületek, stb.) eggyel jobb verziója %-okkal képes növelni a konverziót (ugyanannyi látogatóból több vevő lesz)
3. A marketing kiszervezése: végül pedig szépen át tudod szervezni a feladatokat másnak, aki sokkal nagyobb fókusszal, sokkal több időt fog beletenni, aminek az eredménye nyilván jelentősen nagyobb tud lenni. Ez lehet egy munkavállaló vagy egy külsős ügynökség.
Röviden:
Induláskor, az elején, ha még nem érsz el stabilan pár száz ezer forint havi bevételt pár hónapon keresztül, akkor ne bízz meg valakit 30.000 Ft-ért. Inkább kérj tanácsokat egy szakértőtől, és azok alapján javítsd a jelenlegi állapotot.
Ha ezt már elérted, akkor pedig vagy te magad húzz bele a marketingbe vagy áldozz rá értelmezhető összeget, hogy egy tapasztalt hozzáértő sokkal gyorsabb növekedést tudjon elérni.
Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?
Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!