Eleged van az árversenyből? A vevőid filléreskednek, reklamálnak, és alig marad profitod?
Ha folyamatosan az árak miatt kell küzdened, a multik letarolják a piacot, és egyre nehezebb növekedni, akkor rossz közönséget célzol. A középkategóriás vásárlókért véres harc folyik, ahol mindig az a kérdés, hogy ki adja olcsóbban – és ebben soha nem te fogsz nyerni.
De mi lenne, ha nem kellene többé árakkal versenyezned? Ha olyan vevőid lennének, akik nem az olcsóságot keresik, hanem a legjobbat akarják? Akik örömmel fizetnek többet, mert tudják, hogy a prémium minőség keveseknek elérhető kiváltság?
Ebben az adásban megmutatom, hogyan tudod a webshopodat prémium szintre emelni, hogy ne az ár határozza meg az üzleted sikerét, hanem a vásárlóid hajlandósága arra, hogy többet fizessenek a legjobbra.
Ha inkább olvasni szeretnéd az előadás összefoglalóját, akkor görgess lejjebb!
Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!
Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!
A webshopok világában a legtöbben az alacsony árakkal próbálnak versenyezni. De mi történik, ha te is ezt az utat járod? Egy végeláthatatlan árversenybe kerülsz, ahol a versenytársak folyamatosan lejjebb nyomják az árakat, az árrésed eltűnik, és végül ott állsz, hogy nem tudsz növekedni, nem marad profitod, a vevőid pedig kizárólag az olcsóság alapján döntenek.
A legtöbb kis webshop számára sokkal kifizetődőbb, ha nem a tömegekre lőnek, hanem a fizetőképesebb közönségre. Azokra a vásárlókra, akik a legjobbat keresik, hajlandóak többet fizetni, és elvárják a prémium élményt. Ez az a szegmens, ahol:
✅ Nem kell árversenyben részt venned – mert itt az ár nem az elsődleges döntési szempont.
✅ Magasabb profitot érhetsz el – mert az árésed nem lesz lenullázva.
✅ Kevesebb vásárlóval is sok pénzt kereshetsz – mert a prémium vevők többet költenek.
✅ Jobb ügyfeleid lesznek – akik kevésbé problémásak, lojálisabbak és tudják, mit akarnak.
✅ Sokkal könnyebb kiemelkedni – mert ezen a piacon jóval kisebb a verseny.
Mit jelent valójában a prémium kategória?
Amikor felhoztam ezt a témát az Első Milliók Klubban, sokan azonnal azt gondolták, hogy ez azt jelenti, hogy mostantól luxustermékeket kell árulni.
Pedig ez nem így van!
A prémium piac nem a luxusról szól, hanem arról, hogy amit csinálsz, azt kompromisszummentesen csinálod. Amint bármilyen kompromisszumot kötsz az alapanyagban, a szolgáltatásban, az ügyfélélményben vagy a vásárlási folyamatban, az már elkezd csúszni a középkategória irányába. Tisztában kell lenned azzal, hogy a vásárlók mindig sávokban gondolkodnak.
Minden termékre igaz: alsó – középső – felső sáv
Például, ha egy termékre valaki hajlandó 3.000 Ft-ot költeni, akkor lesz egy másik vásárló, aki ugyanerre 5.000 Ft-ot szánna, és lesz egy harmadik réteg, amely akár 7.000-8.000 Ft-ot is fizetne érte.
A kérdés: Te kinek akarsz eladni?
Érdemes a célközönséged felső részére célozni, mert ők arányaiban sokkal több pénzt költenek ugyanarra a termékkategóriára. És itt nem a leggazdagabb 5%-ról van szó! Egyszerűen arról, hogy a saját piacodon belül nézd meg, hogy kik azok, akik hajlandóak a legtöbbet fizetni az adott termékért vagy szolgáltatásért.
1.Termékkínálat és szolgáltatás – mit árulsz, és hogyan?
Bármit is árulsz, annak van alsó, közép és felső kategóriája. Meg kell nézni, hogy a célközönséged felső rétege milyen termékeket keres, és mi az elvárt minőség számukra. Érdemes ezeket a termékeket árulni vagy olyan termékeket létrehozni, amelyek megfelelnek ennek az igénynek.
A másik lehetőség, hogy olyan termékeket árulsz, amelyek egy középkategóriás boltban is elérhetők, de köré építesz egy olyan szolgáltatást, amely prémium élményt nyújt a vásárlónak. Nézzünk pár példát!
1. A pezsgőpiac tanulsága
Vegyünk egy konkrét példát: a pezsgőt.
- Az emberek vásárolhatnak 2.000 Ft-os pezsgőt a hipermarketben, ami a belépő szint.
- A következő szint a 10-20.000 Ft-os champagne, amit egy igényesebb réteg keres.
- A csúcson pedig ott vannak a több százezer forintos luxuspezsgők, amelyeket a leggazdagabbak vásárolnak.
A pezsgő ugyanaz a termék, mégis teljesen más vevőközönség, teljesen más elvárásokkal és teljesen más árszinteken.
2. Waitrose – Prémium élmény egy hétköznapi szupermarketben
A Waitrose egy brit prémium szupermarketlánc, ahol a termékek 80%-a ugyanaz, mint a Tesco-ban – de mégis prémiumként van pozicionálva. Miért?
- Mert az üzletek gyönyörűen kialakítottak, kellemes zene szól, a hangulat exkluzív.
- A személyzet rendkívül segítőkész és kedves.
- Ha van Waitrose hűségkártyád, ingyen kávét kapsz minden vásárláskor.
Az emberek nemcsak a termékért fizetnek, hanem a vásárlási élményért is.
3. Nespresso – Egy átlagos termékből prémium márka
A Nespresso is egy tökéletes példa arra, hogyan lehet prémium élményt teremteni egy hétköznapi termékkategóriában.
- A piacon számtalan más kapszulás kávé létezik, de a Nespresso mégis prémium márkaként ismert.
- Miért? Mert az üzletekben:
- Exkluzív kiszolgálás várja a vásárlókat.
- Minden betérő ingyen kóstolhat egy kávét.
- Az üzletek dizájnja és hangulata kifinomult és prémium érzést kelt.
Az emberek nemcsak egy kávékapszulát vásárolnak, hanem egy életérzést is – és ezért hajlandóak többet fizetni.
Hogyan alkalmazhatod ezt a saját webshopodban?
Tehát ha prémium webshopot építesz, két utad van:
- Olyan prémium termékeket árulsz, amelyek a piac felső szegmensének szólnak.
- Olyan termékeket árulsz, amelyeket más boltokban is meg lehet kapni, de az élmény miatt nálad vásárolnak.
A cél az, hogy a vásárlóid a te webshopodat tekintsék a legjobb választásnak – akár a prémium termékkínálat, akár a prémium vásárlási élmény miatt.
Ha a terméked egyértelműen prémium kategóriába tartozik, akkor azt kell kiemelned és jól pozicionálnod. Ha pedig egy középkategóriás termékkel dolgozol, akkor a vásárlási élményt kell prémium szintre emelned – dizájnnal, kiszolgálással, exkluzivitással és márkaépítéssel.
A következő lépés az, hogy megnézd a piacod legjobb példáit, és kitaláld, hogyan tudsz te is prémium élményt teremteni a webshopodban.
2. Árazás – a prémium termékeket nem árulhatod középkategóriás áron
Az árazással kapcsolatosan a legfontosabb dolog, hogy egyszerűen nem lehetnek az áraid középkategóriásak. Ennek két oka van:
- A prémium közönséget el fogod ilyeszteni. Azok, akik biztosra akarnak menni a minőséget illetően, azok kizárólag a felső sávban gondolkodnak. Mindenki tudja, hogy bár vannak kivételek, de az esetek jelentős részében ahogyan csökken az ár, úgy gyengül a minőség. Végül szinte minden esetben a legjobb minőséget meg kell fizetni, így minél alacsonyabb az ár, annál inkább az az üzenet, hogy a magas minőségért ne ide gyere.
- Az igazán magas minőséget csak pénzből tudod finanszírozni. Egy darabig persze lehet a minőséget javítgatni ingyen vagy kevés pénzből, de pont attól lesz valami prémium, hogy a bekerülési értéke meghalad egy árat. Tehát, neked nagyobb árrésre lesz szükséged, hogy több pénzt tudj visszaforgatni, hogy egyre magasabb minőséget tudj elérni. Ha az árak alacsonyak, akkor abból nehezen tudsz majd ebbe invesztálni.
3. Vásárlói élmény – mindig felül kell múlnod az átlagot
A kulcs gondolat, hogy meg kell haladnod a piaci standardot. A vevőid pontosan tudják, hogy a középkategóriás árért mit várhatnak el. Pontosan tudják, hogy mit kapnak akkor, amikor kompromisszumot kötnek az árban. Amikor úgy döntenek, hogy hajlandóak többet fizetni, akkor pontosan tudják, hogy mi az a szint, aminél többet akarnak a pénzükért cserébe. Ha ez elmarad, akkor többet nem látod azt a vevőt.
Fontos, hogy pontosan tisztában legyél azzal, hogy ami nálad olcsóbb, az mit tud. Ismerned kell, hogy mi az a szint, amit meg kell haladnod ahhoz, hogy valalki azt mondja a végén, hogy megérte neked többet fizetni. Fontos, hogy ez a standard szint általában folyamatosan növekszik, így neked is folyamatosan tudni kell, hogy hol tartanak az elvárások.
Ezen felül pedig érdemes arra is törekedni, hogy ne csak az elvárást tudd megütni, hanem azt időről időre felül is kell tudni múlni. Azt kell célozni, hogy a vevő azt érezze, hogy még annál is többet kapott, mint amit elvárt. Ezzel lesz csak igazán prémium kategóriás szereplő. Ehhez viszont folyamatosan gondolkodnod kell, kreatívnak kell lenni, aktívan keresni a lehetőségeket.
4. Exkluzivitás – érezze a vevőd, hogy különleges
Azok, akik több pénzt fizetnek valamiért, azok általában vágynak a különlegesség élményére. Két területet emelnék ki, amire figyelned kell, ha szeretnéd, hogy célközönség azt érezze, hogy a nálad történő vásárlás az egy különlegesség:
- A termékkínálat: ne akard kiszolgálni a piacod alsó, középső és felső sávját egyszerre. Ha ezzel próbálkozol, akkor pont a prémium vevőket fogod azzal elveszíteni, hogy elveszed az exkluzivitás élményét. Ez olyan, mint amikor az Auchanban meg tudom vásárolni a prémium pezsgőket, de közben a legolcsóbb alsókategóriás italok is ott vannak. Az ilyen vásárlásnál arra vágyunk, hogy az egész folyamat különleges legyen. Ha egy drága pezsgőt akarok venni, akkor szívesebben megyek be egy szuper borkereskedésbe, ahol kérhetem a szakértő segítségét, ahol már a kereskedés hangulata is hozzáad az élményhez. Ha mindent is lehet nálad kapni, akkor ezt az élményt el fogod venni a magasabb minőséget preferálóktól.
A kínálatban érdemes még arra is törekedni, hogy mindig legyenek olyan termékeid, ajánlataid, amiket csak nálad lehet beszerezni, ami csak időszakos, mert ez szintén meg fogja adni ezt a különlegesség élményt, amiért az emberek egy része (időnként egyébként szinte mindenki) hajlandó több pénzt fizetni.
- A vevőd érezze, hogy számít és különleges: ezt elsősorban a kommunikációval, a kiszolgálás minőségével tudod elérni, de a hűségprogramok, a VIP programok, az ajándékok szintén mindegyike ezt az élményt fogják megadni. Vannak olyan webshopok, ahol akár fizikai törzsvásárlói kártyát is küldenek, ami mind ezt a hatást erősítik. A különleges bánásmód, ez a fajta pozitív megkülönböztetés szintén egy olyan dolog, amiért az emberek hajlandóak több pénzt fizetni. Főleg a mai világban.
5. Márka – amihez értékes tartozni
Ezen a szinten a legtöbb vevőnek már elvárása, hogy tudjon azonosulni a márkával, a vállalkozással. Amikor hajlandóak vagyunk magasabb árkategóriában vásárolni, akkor általában fontos az is, hogy tudunk valamit arról az adott márkáról. Ritka esetben fizetnek több pénzt az emberek valamiért, amit nem ismernek, amiről soha nem hallottak, amivel még nem találkoztak. Egyébként ez is az exkluzivitás élménye miatt van.
Ezért nagyon fontos, hogy építsd a vállalkozásodnak a márkáját. Az arculat, az üzenet, a stílus, a márkához kapcsolható életérzés és értékek mind meghatározóak a közönségnél. Egy réteg tudjon azonosulni, egyetérteni, szimpatizálni a márkáddal, és azt is értse természetesen, hogy miért érdemes többet fizetni, mit fog kapni a termék használati funkcióján, és akár a vásárlási élményen túl.
6. Kommunikáció – amivel már első ránézésre prémiummá válsz
A kommunikáció lényegében ott van az összes eddigi pontban. De, amit még kiemelnék, az az, hogy a megjelenés és a kommunikációd lesz az első benyomás. Ez a közönség ebből elképesztően sokat fog leszűrni. Ennek a minőségéből már tudat alatt be fog téged valahova sorolni. Ha a kommunikációd színvonala középkategóriás, akkor az általad nyújtott minőséget is annak fogja feltételezni, ezért már az első lépésben el is veszítheted ezeket a potenciális vevőket.
Figyelj arra, hogy a tartalomgyártást egyre magasabb szinten csináld, hogy egyre több ember figyeljen fel rád és már első találkozáskor is azt gondolja rólad, hogy amit te képviselsz, az egy magas minőség. Ha középszerű tartalmakat készítesz, ha unalmasak, ha nem tartod a lépést a formátumokban, akkor az emberek fejében nagyon nehezen tudsz kilépni a középkategóriából. Nem kell azonnal 3 szintet ugranod, de tartsd szem előtt, hogy ebben el kell jutni egy bizonyos szintre!
Összegzés
Ha prémium webshopot akarsz építeni, akkor nemcsak a termékeken kell dolgoznod, hanem a teljes élményen és márkán is.
- Termékkínálat – Vagy prémium terméket árulsz, vagy prémium élményt építesz a termék köré.
- Árazás – Nem lehetsz középkategóriás, mert a prémium közönség az ár alapján is dönt.
- Vásárlói élmény – A prémium vásárlók elvárják, hogy minden flottul működjön.
- Exkluzivitás – Ha mindenki számára elérhető vagy, akkor nem vagy prémium.
- Márkaépítés – A prémium vásárlók egy életérzést keresnek, nem csak egy terméket.
- Kommunikáció – Meg kell ütnöd egy bizonyos szintet a tartalmakkal, hogy az emberek fejében a prémium sávba kerülj.
Ha ezt a hat dolgot sikerül jól összehangolnod, akkor a webshopod kiemelkedhet a tömegből, és megszólíthatod a fizetőképes prémium közönséget.
Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!
Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.
Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!