Így építsd fel webshopod marketing stratégiáját, ami megtöbbszörözi az eredményt!

Ebben az adásban egy kis ízelítőt hozok neked arról, hogyan érhetsz el többszörös eredményt egy ütős marketing stratégia segítségével, szemben azzal, amikor csak kapkodva, ad-hoc lépésekkel próbálkozol.

Gondolkoztál már azon, miért nincs elég vásárlód a webshopodban? Miért gyenge a konverziós arány, miért nincs profit, vagy miért nem képes növekedni a vállalkozásod? Ezek a problémák eleinte szinte mindig egy hiányzó vagy rosszul megtervezett marketing stratégiára vezethetők vissza.

Kisebb webshopoknál gyakori hiba, hogy nincs is igazi marketing terv, csak random ötletek mentén próbálkoznak. Látogatókat terelnek a webshopba hirdetésekkel, aztán jön egy kupon, egy kis akció, néha ráncba szedik az oldalt… De az igazság az, hogy mindez nem elég. Tudod, mi az, ami igazán számít? Az, hogy pontosan tudd, melyik lépés hoz igazán eredményt, és hogyan alakíthatod az érdeklődőkből lelkes vásárlókat.

Ebben a részben megmutatom neked, hogy én hogyan építem fel egy webshop marketing stratégiáját lépésről lépésre.  Ezeket a pontokat neked is érdemes átgondolni, hogy a marketinged ne csak találgatás legyen, hanem egy jól megtervezett, tudatos tevékenység, ami valóban meghozza a kívánt eredményeket.

Ha inkább olvasni szeretnéd az előadás összefoglalóját, akkor görgess lejjebb!

Így generálj sokkal több vevőt a látogatókból!

Ebben a 60 perces előadásban megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.

Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!

A folyamatot 3 részre osztom annak megfelelően, hogy egy potenciális vevő mennyire áll közel ahhoz, hogy vásároljon. Először mindig azokra fókuszálunk, akik feltételezhetően a közeljövőben már vásárolni is akarnak, hiszen belőlünk tudunk a leggyorsabban vevőket generálni, majd innen haladunk a célközönség azon szegmense irányába, akik majd csak később lesznek vevők.

1. Terméktudatos érdeklődő

Ők azok, akik a legközelebb állnak a vásárláshoz. Ők lehetnek olyanok, akik már vásároltak konkréten ugyanolyan terméket, mint amit te is árulsz, esetleg ahhoz hasonlót. Lehetnek olyanok is, akik még nem vásároltak sem olyat, sem hasonlót, de már ismerik a terméket, fontolóra vették, hogy vásároljanak belőle. Azt megmondani, hogy átlagosan mikor fognak vásárolni, azt nagyon nehéz, de gondolkodhatsz róluk úgy, hogy folyamatosan. Lesz, aki 1 perc múlva, lesz aki 1 óra múlva, 1 hét múlva, 1 hónap múlva fog vásárolni.

A terméktudatos érdeklődők egy része pontosan tudja, hogy hol akar vásárolni, már elkötelezett valamely webshop vagy termék irányába, nem nagyon nézelődik, tudatosan, célirányosan csinálja a vásárlást.  Őket jóval nehezebb megnyerni, mert a szokásukból kibillenteni nem könnyű.

Valamint vannak olyan érdeklődők is, akik még nem köteleződöttek el, még nyitott a számukra, hogy hol vásárolnak vagy pontosan melyik márka, melyik termékét fogják megvenni. Keresik a jobb ajánlatot. Ezekre a típusú potenciális vevőkre céloz a legtöbb webshop. A Google keresőben és shoppingban való hirdetés tipikusan nekik szól.

Ezek az érdeklődők általában összehasonlításokat végeznek, hogy hol járnak a legjobban. Számítani fog, hogy megtalál-e téged vagy sem, ha nem vásárol, akkor visszatalál-e hozzád vagy sem, szimpatikus leszel a számára vagy sem, valamint képes leszel-e meggyőzni arról, hogy nálad vásároljon vagy sem. A lényeg, hogy ki kell tudni emelkedni a tömegből és nagyon meggyőzőnek kell lenned, mert a verseny a legtöbb piacon elképesztően magas. Ha egy maradsz a több száz, de jó eséllyel több ezer hasonló webshop közül, akkor egyszerűen a statisztikai esélyed borzasztóan alacsony.

Ha csak annyit csinálsz, hogy egy hirdetéssel a webshopodba tereled és reménykedsz abban, hogy vásároljon, akkor nem sok esélyed van, nagyon kevesen fognak vásárolni.

Egy marketing stratégiában a következőket gondoljuk át:

  • Mi a versenyelőnyöm a piacon? Miért fog valaki engem választani? Melyik szegmensre fogok fókuszálni, annak a szegmensnek miben tudok én jobban segíteni, mint mások?
  • Mennyire erős az ajánlatod? Nagyjából ugyanazt kapja a vevő a pénzéért nálad vagy egyértelműen sokkal többet fog kapni tőled nagyjából ugyanannyi pénzért, mint a konkurenciánál. Tehát, kellően meggyőző-e az, amit nálad kap a pénzéért ahhoz képest, mint amit máshol kapna.
  • Milyen felületeken fogom megmutatni az ajánlatomat azoknak az embereknek, akik terméktudatosak, tehát a közeljövőben vélhetően vásárolni akarnak. A jó platform kiválasztása kulcsfontosságú. Ha nem jól választod meg, akkor könnyen lehet, hogy egyetlen vevőd sem lesz.
  • Milyen megoldásokkal fogom folytatni a kommunikációt és milyen információkat fogok átadni annak érdekében, hogy végül megtörténjen a vásárlás: emlékeztetés, bizalomépítés, vágykeltés, sürgetés, kifogáskezelés, termékinformációk, stb.

A terméktudatos érdeklődők megszerzéséért szinte minden piacon nagyon erős a verseny, ez mindenképpen a legköltségesebb szint, elég nagy eséllyel nem is tudsz az első vásárláson profitot generálni. Az, hogy itt mennyire lesz sikeres számodra a vevőszerzés, nagyban függ attól, hogy milyen a versenyelőnyöd, mennyire erős az ajánlatod és mennyire erős a kommunikációd. A legtöbb piacon ez kemény munka, ráadásul az éppen vásárolni szándékozó emberek köre a legkisebb is. Éppen ezért a stratégiának a következő körre is fókuszálnia kell.

2. Megoldástudatos érdeklődő

Ebbe a körbe tartoznak azok az emberek, akik még nem akarnak vásárolni, jó eséllyel az adott terméket, termékkategóriát, esetleg márkát még soha nem is vásároltak, tehát teljesen újak a piacon. Ez egy sokkal nagyobb kör, valamint ezekkel az érdeklődőkkel sokkal kevesebben kezdenek el foglalkozni, mivel ők messzebb vannak a vásárlástól, lassabb a megtérülés. Én azt mondom, hogy átlagosan 3 hónap alatt válik vásárlóvá egy megoldástudatos érdeklődő.

Az ilyen típusú emberek információkat gyűjtenek. Már van érdeklődésük az adott terület iránt, hajlandóak tartalmakat fogyasztani, információkat gyűjteni, elemezni, gondolkodni, megismerni stb. Számukra érdemes olyan jellegű tartalmakat gyártani, mint a blog, a hírlevél, az ingyenes anyagok, legalább pár perces videók, katalógusok, előadások, webinárok, podcastok, stb.

A marketing stratégiában a következőket gondoljuk át:

  • Milyen információra van szüksége valakinek, aki még soha nem vásárolt. Minek fog utánajárni, mi érdekli, mit akar megtudni, mit gyűjt be, mielőtt vásárolni fog. Ez lehet, hogy összesen 10 mondatnyi rövid üzenet lesz, de az is lehet, hogy több oldalnyi tömören írott anyag.

 

  • Milyen felületen keresi az információt, hol tudom neki megmutatni. Ezt nagyon át kell gondolni, mert piac függő, hogy mekkora energiát hajlandó valaki beletenni az információ begyűjtésébe. Egy eMag-hoz hasonló hatalmas piactér, ahol érdemben nem sok információra van szüksége valakinek, aki még soha nem vásárolt ott, valószínűleg a tömeges reklámfelületeken fogja előnyben részesíteni: TV, rádió, óriás plakát, stb.

 

  • Milyen formátumban tudom a legjobban átadni számára az információt. Ezt szintén nagyon fontos jól felmérni, mert célközönség függvénye, hogy milyen formátumban fogyasztja az információt (olvas, hallgat, néz, stb.), illetve mi az a formátum, amivel hatékonyan át tud menni az infó. Ahol pl. sokat kell edukálni, több órányi információt kell átvinni az érdeklődőnek, ott szükségessé válhatnak azok a formátumok, ahol sok infót lehet átadni: előadás, blog, letölthető anyagok, podcast, stb.

 

  • Hogyan és hol tudom fenntartani az érdeklődést, hogyan fogok egészen addig kommunikálni az érdeklődőkkel, amíg meg nem születik a vásárlási szándék. Mivel célcsoport ezen rétege jellemzően csak hónapok múlva fog vásárolni, ezért folyamatosan kell kommunikálni. Ha megszakad a kapcsolat, csökken az esélye annak, hogy vásárlás lesz a vége.

3. Problématudatos érdeklődő

Végül a legnagyobb szegmense a közönségednek azok, akik még csak az út legelején vannak, akik nemhogy vásárolni nem akarnak, hanem még információt sem igazán gyűjtenek. Őket nevezzük problématudatos érdeklődőknek. Ők azok, akik már tapasztalnak valamilyen hiányt, fájdalmat, problémát, vágyat, de még nem akarnak cselekedni, még nem elég erős a probléma az életünkben, hogy tegyenek egy lépést a megoldás irányába.

Belőlük lesz a legkésőbb vásárló, rosszabb esetben akár évekbe is telhet, de természetesen lesznek olyanok is, akik ennél sokkal gyorsabban mennek elérőre a vásárlásig. Ezzel a csoporttal ezért érdemes foglalkozni, mert az ő fejükben te lehetsz az első és akár az egyetlen is. Szokták mondani, hogy csak akkor van konkurenciád, ha arról a vevő is tud. Ha sikeresen végig tudod vinni őket az úton, ha ki tudsz alakítani egy erős kötődést, szimpátiát és bizalmat, akkor végül olyan előnyöd lesz másokkal szemben, amit nehéz megverni.

A stratégiában a következő dolgokat szoktuk végig gondolni:

  • Mivel tudjuk felkeltani az érdeklődők figyelmét, mi az, amivel azonosulni tud. Ez általában maga a probléma (vágy, szükséglet, fájdalom, hiány, igény, stb.), amit már tapasztal, ami már foglalkoztatja.

 

  • Melyik csatornán tudom megtenni a legkönnyebben a folyamatos kapcsolattartást, a folyamatos kommunikációt. Két szempontot érdemes vizsgálni: hol van jelen aktívan a célközönségem, hol tudok én jól kommunikálni, melyik formátum fekszik nekem, melyik tartalom típussal tudom jól átadni a mondanivalómat.

 

  • Milyen ígéretet tudunk tenni neki, hogy ha követ minket, akkor miben tudunk neki segíteni. Mi lesz az az egyszerű elköteleződés, amit meg kell tennie. Követni, feliratkozni, stb.

Tedd meg az első lépést!

 

Egy kezdő, induló webshop számára nagyon fontos, hogy olyan marketig stratégiát készítsen és valósítson meg, ami valóban hatékony. Ami nem igényel kiemelkedő képességeket, nagy befektetéseket, sok időt, valamint tényleg nagyon gyorsan képes eredményeket hozni.

Van egy 60 perces előadásom, amiben megmutatom a marketing stratégiának a legfontosabb elemét, ami a legjobban befolyásolja azt, hogy egy látogatóból vevő lesz vagy üres kézzel távozik. Mutatok két olyan módszert, amit azonnal el tudsz kezdeni használni, ami nagymértékben fogja javítani már most a webshopod eredményességét.

Kattints a gombra, kérd az ingyenes előadást, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked is az áttörést!

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!