Ezen a három fázison kell keresztül menned, ha sikeres webshopot szeretnél

A webshop marketing fejlődésében én egyértelműen három szakaszt tudok azonosítani, és ebben a három szakaszban teljesen más marketing célokat, eszközöket, gondolkodást és különösképpen segítséget érdemes igénybe venni.

Nézzük, hogy mi ez a 3 szakasz, mire érdemes figyelni, hogy a leggyorsabban tudj fejlődni és elkerüld a ráfizetéseket, a csalódásokat!

Ha inkább olvasni szeretnéd az előadás összefoglalóját, akkor görgess lejjebb!

Szerezd meg webshopod első millióit!

 

Július 10-én egy online előadásban alaposan bemutatjuk azt, hogy milyen stratégiával dolgozunk mi évek óta az ügyfeleinknél, mi az a stratégia, amit már számtalan hozzád hasonló vállalkozóknak megtanítottunk, amivel te is képes lehetsz megszerezni webshopod első millióit.

Kattints a gombra, regisztrálj az ingyenes előadásra, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked az áttörést!

     1. Kezdetlegesen működő verzió kialakítása

Az a tapasztalatom, hogy csak nagyon kevesen végeznek olyan alapos felkészülést a webshop indításakor, hogy tényleg egy olyan koncepcióval induljanak el, ami alkalmas arra, hogy gyorsan lehessen növekedni, gyorsan lehessen profitot generálni, nagy mennyiségben vevőket szerezni. Ehhez alapvetően komoly tapasztalatra vagy szerencsére van szükség. Az esetek több, mint 90%-ában inkább az a tapasztalatom, hogy szinte alig jönnek a vevők. Oda a legtöbben eljutnak, hogy látogatókat terelnek a webshopba, de vevők már nem nagyon jönnek.

Ebben a fázisban követik el nagyon sokan azt a hibát, hogy azonnal rohannak kiszervezni a marketinget, ami egyébként jó ötletnek tűnhet elsőre, hiszen a marketinget kéne jól csinálni, és akkor jönnek a vevők, viszont sem tapasztalat, sem pénz nincs ahhoz, hogy ezt jól csinálják, és végül olyanokba fog beleszaladni, akik elvállalják a marketinget, de semmi olyan érdemi munkát nem fognak csinálni, amire ebben a fázisban szükség lenne. Meglátásom szerint nagyjából lehetetlen ebben a szakaszban sikeres kiszervezést csinálni.

Az első lépés az, hogy ki kell alakítani egy olyan marketing stratégiát és marketing folyamatot, ami képes arra, hogy vevőket generáljon, ami alkalmas arra, hogy a látogatókból vevőket konvertáljon. Szerencsés esetben ez pár egészen egyszerű lépéssel elérhető, rosszabb esetben a legalapvetőbb stratégia szempontokat is át kell gondolni és megváltoztatni.

Ebben a szakaszban meg kell érteni a piac működését, feltárni a problémákat, az igényeket, meg kell találni a rést, meg kell ismerni a közönséget, megalkotni az üzenetet, a nyertes ajánlatot, valamint azt a pár lépéses folyamatot, ami tényleg képes arra, hogy az érdeklődőt vevő konvertálja.

Ez bizony sok gondolkodást, utánajárást, tesztelést, adatgyűjtést és elemzést, logikai gondolkodást igényel. A tapasztalatom az, hogy a legnagyobb hiányosság ebben a szakaszban a kísérletezés, a folyamatos változtatás, a tesztelés hiánya. Ebben a fázisban elképesztően aktívnak kell lenni és akár heti, havi szinten 180 fokos fordulatot venni, hogy minél hamarabb összeálljanak azok a tényezők, amikkel elkezd működni a megoldás.

A végzetes hiba az szokott lenni, hogy az eredeti koncepciót erőltetik, rengeteg pénzt elhirdetnek és semmilyen változtatás nincs, vagy annyira minimális és lassú, hogy azzal nem lehet időben megtalálni a működő megoldást. Ezt süllyeszti egy következő szintű mélységbe a marketing kiszervezése, amikor a megbízott marketinges ugyanezt csinálja, csak ezért még pénzt is kér…

Ebben a szakaszban a kiszervezés egy elképesztően költséges és végzetes hiba lehet, ha a megbízott szolgáltató nem látja át, hogy a feladata az, hogy megállás nélkül teszteljen, változtasson, mérjen, elemezzen. Ha te ezt nem tudod kontrollálni, ha nem tudod eldönteni, hogy mit és meddig szabad engedni, akkor egészen valószínű, hogy el fogják égetni a pénzedet.

Meggyőződésem, sok éves személyes tapasztalatom, hogy amit ebben az időszakban el kell végezni, arra bárki képes. Én azt javaslom, hogy ebben a szakaszban tanulj és gyakorolj! Használj ingyenes anyagokat, olvass blogokat, kövess szakértőket, olvass könyveket, menj el előadásokra, tréningekre, lépj be előfizetéses csoportokba, és csináld! Nehéz megmondani, hogy neked mennyi időre lesz szükséged, de biztosan tudom, hogy ehhez nem kell komoly tapasztalat és nem kell marketing szakértőnek lenni. A lényeg, hogy minél gyorsabban kutatod a működő megoldást, minél többet elemzel és gondolkodsz józan parasztésszel, majd változtatsz és próbálsz ki újabb megoldásokat, annál hamarabb fog jönni a siker.

Az Első Milliók Klub-ban pontosan ebben tudok neked segíteni. Itt meg is tanítok neked minden szükséges lépést, valamint válaszolok a kérdéseidre, veled együtt gondolkodom és segítek neked az úton maradni.

Kattints  ide és csatlakozz!

 
 

     2. Skálázás

Itt már megvan a kezdetlegesen működő megoldás, tudunk egy folyamat által vevőket generálni és lényegében ezt kezdjük el nagyobb mennyiségben csinálni. Mondjuk többet hirdetünk, több felületen hirdetünk, több eszközzel kommunikálunk, elkezdjük bővíteni a folyamatot és keressük azokat a megoldásokat, amivel növekszik a profit. Elkezdünk újra eladni a vevőknek, elkezdünk ajánlások által új vevőket szerezni, vásárlói véleményeket szerzünk, amivel könnyebben meg tudjuk már győzni az új látogatókat, hogy vásároljanak, stb.

Ebben a szakaszban folyamatosan növekszik a bevétel és a profit is. Itt általában senki nem gondolkozik még abban, hogy kiszervezze a marketinget, mert nem érzik szükségesnek, hiszen növekszik a webshop, a vállalkozó kézben tartja a marketinet, tehát egy felesleges költség lenne ezt most másra bízni.

Ami itt nagyon sokat tud segíteni, az a tanácsadás vagy a mentorálás. Sokkal gyorsabban tudsz haladni, ha megkérdezel dolgokat valakitől, aki előtted jár. Fel tudod tenni a kérdéseket, át tudsz lendülni az elakadásokon, el tudod kerülni a buktatókat, de szemléletformáló tanácsokat kaphatsz azzal kapcsolatosan, hogy merre kéne haladnod.

A kiszervezés itt lehetséges, de nem szükséges. Én azt mondom, hogy a biztonságos és igazán értelmes megoldás az, ha ilyenkor részfeladatokat kezd el kiszervezni a vállalkozó. Azokat a lépéseket, amiket könnyű átadni másnak, főleg időigényes, de nem stratégiai szintű feladatok, amikkel időt lehet nyerni.

Ide eljutni szerintem évekbe is telhet és csak keveseknek sikerül. A legtöbben feladják, mert nem látják át, hogy ebbe sok időt és energiát, erőforrást kell beletenni. Ehhez szerintem egyrészt türelemre és kitartásra van szükség, valamint arra, hogy az ember folyamatosan akarjon foglalkozni a vállalkozása csiszolásával. Nagyon fontos itt egy probléma kereső és megoldó üzemmód, ahol folyamatosan azt keresed, hogy mi az, ami a szűk keresztmetszetet jelenti és hogyan lehetne az feloldani. Aki ezt a játékot élvezettel tudja játszani, annak menni fog. (a közösség és a jó mentor, tanácsadó ebben nagyon sokat tud segíteni)

Ha úgy érzed, hogy jó lenne egy szakértővel átbeszélni a
kérdéseket, elakadásokat, kikérnéd valakinek a véleményét, aki előtted jár a webshop marketingben, akkor az Első Milliók Tanácsadást javaslom neked.

Kattints ide és kérj egy ingyenes konzultációt!

 
 

3. Optimalizálás és maximalizálás

Végül van egy pont, ahol már vagy azt érzi a vállalkozó, hogy erre nincs ideje, kapacitása, nem tudja már ellátni a marketing feladatokat, mással kell már foglalkoznia vagy éppen már nem is akarja, esetleg nem is tudja jobban csinálni, így valóban eljött az ideje a kiszervezésnek vagy a feladatok házon belül történő átadásának.

Ha jó helyre történik a kiszervezés, akkor megkezdődik az optimalizálás és a maximalizálás. Jellemzően itt már több szakember dolgozik a marketingen, ezzel minden részfeladatot sokkal nagyobb minőségben kezdenek el ellátni. Több idő jut a tartalomgyártásra, a grafikai anyagok készítésére, a hirdetések menedzselésére, a kampányok tervezésére, stb. Ennek pedig nyilván az lesz az a következménye, hogy bár ha stratégiailag semmi nem is változik, a sokkal magasabb minőség miatt az eredmény még úgyis jóval magasabb lesz.

Ekkor is kiemelten fontos az, hogy stratégiai szinten a vállalkozó vagy a marketing vezető ott legyen és fejlessze a stratégiát. A vállalkozást, a piacot, a lehetőségeket, a célokat kizárólag a vállalkozáson belül lévő emberek ismerheti igazán, így a fejlődésnek és a változásnak mindig kívülről kell érkeznie. A belső változást pedig nyilván egyrészt külső források is tudják indikálni, fontosnak tartom, hogy meglegyenek azok a források, amikből lehet inspirálódni, valamint az egyre komplexebb kérdések megválaszolásához egyre magasabb szintű segítséget kell már igénybe venni. Ezen a szinten a kiszervezésen kívül megjelennek olyanok, mint a mastermind, a mentor, stratégiai szintű tanácsadók, stb.

Ha úgy érzed, hogy itt az ideje átadni másnak a marketinget, akkor pedig írj egy e-mailt az info@webandsell.hu címre és beszéljük át a lehetőségeket!

Szerezd meg webshopod első millióit!

 

Július 10-én egy online előadásban alaposan bemutatjuk azt, hogy milyen stratégiával dolgozunk mi évek óta az ügyfeleinknél, mi az a stratégia, amit már számtalan hozzád hasonló vállalkozóknak megtanítottunk, amivel te is képes lehetsz megszerezni webshopod első millióit.

Kattints a gombra, regisztrálj az ingyenes előadásra, és indulj azon az úton, ami végre elhozza neked az áttörést!

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!