A legtöbb potenciális vásárlás azért marad el, mert elhalasztható, nem sürgős, szinte semmi nem indokolja, hogy az érdeklődő ott helyben megvásárolja az adott terméket. Egy webshop esetében a visszatérés esélye jelentősen csökken, különösen akkor, ha rengeteg alternatíva közül választhat a potenciális vevő. Éppen ezért van szükség olyan megoldásokra, amik növelik annak az esélyét, hogy a vevő tőlünk fog vásárolni, lehetőleg minél hamarabb. Ehhez hozok most 5 olyan megoldást, amit nagy sikerrel alkalmazunk az ügyfeleinknél.
Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.
Így juttathatod el webshopodat a profit nélküli, havi pár százezer forintos szintről a havi több millió forintos stabil, profitos bevételig.
Ebben az ingyenes előadásban megmutatjuk, hogy mi az a marketing munka, amit ha elkezdesz csinálni, akkor rövid időn belül jelentős növekedést fogsz elérni.
A vásárlás ösztönző megoldások alkalmazása mondhatni, hogy minden időszakban kötelező és tényleg képes jelentősen növelni az eredményeket. Azokban az időszakokban, amikor az adott termékkategória kevésbé kelendő (pl. nyáron a legtöbb termékre nagyon alacsony az igény), ott egyértelműen az erősebb ösztönzők fognak működni, de legalább tényleg képesek életben tartani ezeket a gyengébb időszakokat.
Akkor, amikor egy olyan kiemelkedő időszak van, amikor nagyjából csak jelen kell lennünk az adott termékkel és különösebb marketing nélkül is jönnek az eredmények (tipikusan a karácsonyi időszak), akkor sokan hajlamosak arról megfeledkezni, hogy bizony ekkor is sokan hezitálnak, halogatnak, összehasonlítanak. Ekkor pedig különösen nagy eredményeket tudnak hozni ezek a marketing fogások.
Nézzük, hogy mik azok, amiket mi is nagy sikerrel használunk az ügyfeleinknél:
1. Határidő: az ösztönzők alapja a határidő. A legtöbb esetben azért nem jön létre a vásárlás, mert elhalasztható, később is meg lehet tenni. Azonban, ha valamit egy határidőre kell teljesítenünk, akkor nem lehet sokáig elhalasztani. A karácsony pl. önmagában is egy határidős ösztönző, hiszen december 24-ig biztosan meg kell tenni a vásárlást (vajon mekkora érték marad még így is az asztalon, hogy valamire végül már nem jutott idő vagy úgy döntöttek az emberek, hogy majd jövőre megveszik…)
Tehát, próbálj meg minél több határidős megoldást kitalálni. A többi konkrét ösztönzőt kombináld mindig határidővel, mert egészen biztos, hogy sok embert ez fog átbillenteni, ez fogja rávenni arra, hogy ne halogasson, cselekedjen azonnal.
2. Ajándék: az ajándék lényegében egy nagyon erős megkülönböztető tényező a többiek ajánlatához képest. Ha egy potenciális vevőd hezitál, mérlegel, hogy az adott terméket kitől vegye meg, akkor egy egyszerű ajándék simán át fogja billenteni őt, amivel melletted fogja letenni a voksot.
Ami zseniális, hogy egyáltalán nem fontos, hogy jelentős értéket képviseljen, mert igazából a tudat alatt fogja befolyásolni a döntést. A tudattalan csak annyit fog felfogni, hogy van ajándék, ezért jobb az ajánlat, ezt kell megvenni. Személyesen hallottam egy nagyon sikeres webshop vállalkozótól, hogy a 100.000-es nagyságrendű termék mellé adott párszáz forintos termék jelentősen képes megnövelni az előadásokat.
Ha az ajándékot kombinálod határidővel, akkor pedig azt is el tudod érni, hogy az adott időszakban, többen vásároljanak.
3. Különleges/időszakos kiadás: szintén a határidőtől működik jól, hiszen attól időszakos, hogy csak korlátozottan érhető el (akár mennyiségben, akár időben). Ezen felül pedig egy kicsit az újdonság erejével is tud hatni. Egy kiváló példa a kapszulás kávék piaca, ahol minden márkának megvannak a standard, egész évben elérhető választékai, és folyamatosan vannak időszakos ajánlatok, különleges ízek, típusok. Egy-egy esetben, ha számomra nagyon bejön az adott ajánlat, akkor mindig többet szoktam vásárolni, különösen az időszak vége előtt szoktam beraktározni az adott termékből (ráadásul, ezek jellemzően drágábbak is, mint a standard termékek)
4. Pontgyűjtés: az egyik legjobb megoldás jelenleg, ugyanis nagyon jól működik és viszonylag kevesen használják. Ha megnézed a nagyokat, akkor gyorsan belátható, hogy egy baromi jó eszköz, hiszen ők is alkalmazzák és nagy energiákat fektetnek abba, hogy rávegyék az embereket, hogy regisztráljanak a pontgyűjtésre.
Ez egyrészt egy versenyelőnyt tud jelenteni a konkurenciával szemben, hiszen egy döntő tényező lehet a vevő részéről, ha nálad tud pontokat gyűjteni, míg máshol nem. Másrészt, a pontgyűjtésnek van egy pszichológiai hatása is, ami generálja a nagyobb értékű és gyakoribb vásárlásokat, hiszen ezzel a vevő azt érzi, hogy minél többet vásárol, annál hamarabb éri el a célt. Nem kell, hogy tudatosan arra gondoljon, hogy mit fog majd kapni, ha összegyűlt x pont. Csupán a tudatalattija azt fogja súgni, hogy gyűjtsd a pontokat, mert jutalom lesz a vége.
5. Kedvezmény: a kedvezményt szinte mindenki használja. Azonban, ez egy kétélű fegyver, és figyelni kell arra, hogy végül ne okozzon veszteséget. A kulcsszempont az, hogy ne szoktasd hozzá a vevőket ahhoz, hogy mindig van kedvezmény, különben nem fognak a rendes áron vásárolni. (a kávékapszulákra kb. mindig van kedvezmény, valamelyik bolt szinte teljesen biztos, hogy aznap olcsóbban adja, ezért mindig kedvezménnyel veszem)
A helyzet az, hogy az online vásárlók ma Magyarországon rájöttek már arra, hogy a webshopokban mindig van kupon, csak ki kell lépni, kosárba kell tenni, meg kell várni a hirdetést vagy az e-mailt, amiben kupon van. Fontos, hogy légy következetes, és ne engedd meg a potenciális vevőknek, hogy folyamatosan tudjanak kuponnal vásárolni. Ha bármikor elérhető egy kupon, akkor az nem csak a profitodat fogja emészteni, de el is veszíted az ösztönző hatását. (majd keres a vevők egy kupont, ha majd vásárolni akar)
+1. Áremelés: bármilyen furcsa, a kedvezményekhez képest sokkal jobban tudnak működni az áremelések. Ez igazán képes sürgetni a vevőket, hiszen az áremelés, ha egyszer megtörténik, akkor vélhetően többet már nem lesz annyi az adott termék, többet nem tudja már a jelenlegi áron megvenni. Ez mindig ösztönzőleg hat az azonnali vásárlásra. Tudd, hogy a racionalitás itt sem játszik nagy szerepet.
Tudattalan agyunk a következő egyszerű képletet követi: a magasabb ár rossz, a rosszat el kell kerülni, vásárolj most! Remek bizonyíték erre a benzinárak változása. Ha bejelentik kedden, hogy szerdán 5 Ft-tal nő a benzin ára, kedden egészen biztos, hogy sokkal többet és többen fognak vásárolni, pedig egy teli tanknál 2-300 Ft a különbség. Egy 2-300 Ft-os kedvezmény miatt meg sem mozdulnának az emberek…
Árat minden évben emelünk, innentől kezdve csinálj belőle kampányt, használd arra, hogy ösztönözd az embereket. Akár jó ötlet lehet az áremelést egy gyengébb időszakban megcsinálni, amikor nehéz az embereket meggyőzni arról, hogy vásároljanak. Hidd el, hogy ez kellően erős érv lesz a számukra. 😊
Sok sikert az alkalmazásukhoz!
Így juttathatod el webshopodat a profit nélküli, havi pár százezer forintos szintről a havi több millió forintos stabil, profitos bevételig.
Ebben az ingyenes előadásban megmutatjuk, hogy mi az a marketing munka, amit ha elkezdesz csinálni, akkor rövid időn belül jelentős növekedést fogsz elérni.