Ezt az adást egy interjú ihlette, amiben egy nemzetközi webshop tulajdonos mesélt arról, hogy hogyan tudott 100.000 dolláros forgalmat csinálni egyetlen nap alatt. Ezt mi magunk is alkalmazzunk ügyfeleinknél, akik sokkal kisebb vállalkozások, de egyetlen e-mail segítségével nem okoz problémát 1 óra alatt 100.000 Ft-os bevételt generálni.
Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.
Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?
Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!
A napokban néztem egy interjút Gretta Van Riel’s-szel, aki 22 évesen pár hónap alatt épített fel egy 600.000 dolláros havi forgalmú tea webshopot pár évvel ezelőtt, ami azóta gigantikus méretűre nőtt, ezen kívül pedig több elképesztően sikeres webshopot is felépített már. Nyilván nagyon sok minden kell ahhoz, hogy valaki ennyire sikeressé váljon ilyen gyorsan, de egészen biztos vagyok benne, hogy pár dolgot nagyon jól is kellett csinálnia hozzá, amikből tanulhatunk.
Ő maga konkrétan meg is tudta fogalmazni azt, hogy mi volt a sikere titka, mi volt az a kulcs tényező, amire aztán később a többi, rendkívül sikeres webshopját is építette. Természetesen ahhoz, hogy ilyen gyors növekedés történjen, a nulladik tényező a termék kiválasztása volt. Kritikus kérdés, hogy mit értékesítesz, de ezzel a kérdéssel most nem fogunk foglalkozni.
Gretta Van Riel’s egyes számú tanácsa, a sikere titka, hogy legyen közönséged, közösséged, mielőtt a piacra lépsz. Ha van egy tömeg, akik ismernek téged, hallgatnak rád egy témában, hitelesnek tartanak, és tudsz hozni számukra egy olyan terméket, amire szükségük van, akkor garantáltan robbanni fog a történet. Volt olyan kampánya, ahol az indulás első napján 100.000 dolláros forgalmat bonyolított azért, mert már fel volt építve a követőtábor.
Az első webshopja köré, ami pár hónap alatt elérte a 600.000 dolláros havi forgalmat több különböző közösséget is felépített. Ezen közösségek valamilyen téma köré épülnek, ami érinti a terméket, ami jelen esetben egy méregtelenítő, fogyasztó tea. Ehhez építettek több közösségi média oldalt, csoportot: fitness – sport, receptek – ételek, stb.
Természetesen, ha már van webshopod és elindultál, akkor is fel tudod építeni a közönségedet, és első lépésben nem arra van szükséged, hogy 3 különböző közösséget elkezdj építeni, hanem arra, hogy megcsináld az elsőt. Évek óta tanítom a vállalkozóknak, hogy az értékesítés nem az eladással kezdődik. Ne az legyen a fókuszodban kizárólag, hogy hogyan tudod azonnal eladni a terméket, hanem az, hogy hogyan tudsz mellette folyamatosan tábort, közösséget, márkát építeni, akik majd a bizalom kialakulása után vásárolni fognak tőled.
Vállalkozói karrierem elején voltak vendéglátó egységeim, az egyiket Pesten a belvárosban nyitottam, ahol nagyon világos volt, hogy nagyjából minden vendégünk az ismerősi körből volt. Ott menet közben növeltük a tábort, ami egy nagyon lassú folyamat volt. Egyre több vendég e-mail címét gyűjtöttem be, hogy tudjam őket értesíteni, ha valamilyen esemény van. Ahogy egyre több embernek tudtam szólni, egyre könnyebb volt megtölteni a helyet. Később annyira világossá vált, hogy meg is fogadtam, hogy ha még egyszer nyitok egy vendéglátó egységet, előtte egészen biztos, hogy építeni fogok az online térben egy nagy tábort, hogy legyen kinek szólni az induláskor.
Fókuszálj a tábor építésre, az adatbázis növelésére. Van olyan ügyfelünk, ahol egyetlen e-mail kiküldése valóban képes már azonnal, egy órán belül 100.000 Ft-os bevételt hozni átlag 7.000 Ft-os kosárértékkel. Ezt semmilyen hirdetéssel nem lehet felülmúlni. Nem csak rendkívül olcsó, hanem sokkal nagyobb valószínűséggel működik. Ha ide eljutsz, lényegében már nincs is más feladatod, mint folyamatosan új termékeket hozni a meglévő tábor számára, akik sokkal szívesebben fognak tőled vásárolni.
Ami fontos, hogy ne a követők vagy e-mail címek gyűjtésére fókuszálj kizárólag, hanem a minőségi tartalomgyártással is. A legjobb, ha a minőségi tartalommal gyűjtöd a követőket. Csak akkor lesz ennek eredménye, ha tényleg hasznos vagy a közönség számára, akik interakcióban vannak veled, megismernek, érdemben követnek, bíznak benne, hisznek neked. Ehhez pedig valóban jó tartalmakat kell gyártanod.
Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?
Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!