Így használd az e-mail marketinget, hogy a max profitot hozd ki a webshopodból!

Az egyik legbiztosabb és leghatékonyabb marketing eszköze egy webshopnak kétség kívül az e-mail marketing. Ebben a részben megmutatom, hogy mire, hogyan használd, hogyan maximalizáld a profitodat.

Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.

Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?

Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!

Az egyik kedvenc eszközöm a webshop marketingben az e-mail küldés. Talán azért szeretem a legjobban, mert nagyon egyszerű elkészíteni és szinte soha nem marad el az eredménye, ráadásul relatív olcsó, a többi marketing eszközhöz képest egész alacsony ára van és nagyon jól lehet automatizálni.

 

Nézzük, hogy mire érdemes használnod az e-mail marketinget:

 

1.     Érdeklődők vővé konvertálása 

A vásárlók jelentős része nem fog azonnal vásárolni. Ennek számtalan oka van, de egy-két kivételtől eltekintve mindig információgyűjtéssel kezdődik a vásárlás, így napok, hetek, akár hónapok is eltelhetnek az első látogatástól a vásárlásig.

Ebben az időszakban a legfontosabb, hogy felépítsük az illető fejében a márkát. Ki kell alakítanunk a bizalmat, el kell érnünk, hogy mi legyünk számára a legismertebb márka, ezzel a legjobb, legegyszerűbb választás. Gyakran az is fontos, hogy elmondjuk edukatív jellegű információkat is, amivel megtanítjuk a potenciális vevőt arra, hogy miért, hogyan, mivel tudjuk jobban megoldani a problémáját.

Ehhez pedig folyamatosan kommunikálnunk kell célzottan, lehetőleg olcsón. Ezt pedig az e-mail segítségével tudjuk a legegyszerűbben megtenni.

 

2.     Vásárlásra ösztönzés 

Az egyik legnagyobb ellenségünk a halogatás, az elhalaszthatóság. Mivel sokkal több dolgot akarunk megvenni, mint amennyit megtehetünk, ezért folyamatosan le kell mondanunk dolgokról. Meg kell szűrnünk, hogy egy adott hónapban mit fogunk megvásárolni. Éppen ezért fontos nagyon a marketingben a sürgetés, az elhalaszthatatlanná válás. Az e-mail segítségével nagyon könnyen tudunk egyedi ajánlatokat kitalálni, ami nem elhalasztható, amivel kapcsolatban azonnal döntenie kell, ami előre sorolja a webshopodban történő vásárlást.

 

3.     Kosárelhagyók visszafordítása 

Az Optimonk mérései szerint 10/7 látogató elhagyja a kosarat. Ez azt jelenti, hogy beletett valamit a kosarába, de végül nem fejezte be a vásárlást. Sokan ezek közül még a fizetést is megkezdik, de valami miatt nem fejezik be. 

Csak azzal, hogy emlékeztetjük őket 1-2 alkalommal e-mailben, hogy nem fejezték be a vásárlást, nagyon könnyen tudunk 10-20-30%-ot visszafordítani közülük, amivel egész komoly eredményjavulást lehet elérni.

  

4.     Up-sell, Cross- sell 

Mivel a vevőszerzés egyre drágább, egyre több pénzt kell költenünk, mire megszerzünk egy vevőt, így nagyon fontos feladatunk, hogy a lehető legnagyobb értékben vásároljon nálunk, és ne csak egy terméket tegyen a kosárba.

Azon kívül, hogy rengeteg lehetőségünk van felkínálni különböző egyéb termékeket, szolgáltatásokat a webshopon belül, kiváló lehetőséget jelent erre az e-mail is. Nagyon pontosan be tudod állítani egy jó e-mail marketing szoftverrel azt, hogy ha valaki megvásárolta A terméket, de nem vásárolta meg a B-t, akkor e-mailben kapjon erről egy ajánlatot. 

Ez szintén automatizálható és minden vásárlás után magától dolgozik neked és folyamatosan növeli a bevételedet, ezzel pedig a profitodat is.

  

5.     Kampányok

A kampány a kettes számú kedvenc marketing eszközöm. A kampány lényege, hogy van egy időszakos ajánlatunk és ehhez tartozóan egy tematikus kampány kommunikációnk. Ebben az időszakban várhatóan jelentősen nagyobb lesz az érdeklődés és ezzel a vásárlások száma.

 

 Pl. karácsonykor elképesztően megugrik a vásárlások száma és az emberek keresik a legjobb ajándék lehetőségeket. Nagyon fontos, hogy ebben az időszakban hány embert tudsz a hatalmas zajban a lehető leghatékonyabban és olcsóbban megszólítani. Ha már vannak feliratkozóid, korábbi vevőid, akiket e-mailben el tudsz érni, akkor jelentősen fogod tudni javítani a kampány eredményeit.

 

A meglévő vevőid vagy feliratkozóid számára bármikor kitalálhatsz egy egyedi ajánlatot, amiből csinálhatsz egy kampányt. Ebben az esetben nagyon sokat fog számítani, hogy vannak-e felmelegített érdeklőid, akik már megismertek téged, bíznak benned és nagyobb valószínűséggel fognak tőled vásárolni. Az e-mail marketinggel kiválóan meg tudod alapozni a kampányodat és az értékesítés szakaszban is nagyon hatékonyan fog működni.

 

 

6.     Elégedettség mérése

Nagyon fontos, hogy az egyre fokozódó versenyben képes legyél folyamatosan fejleszteni úgy, hogy egyre magasabb szinten tudod megoldani a fogyasztó problémáját, egyre jobban képes vagy kiszolgálni az igényeit. Ehhez pedig folyamatosan kutatnod kell. Az e-mail marketing segítségével nagyon könnyen tudsz majd információt gyűjteni a meglévő vevőktől, amit akár automatikusan is meg tudsz tenni.

 

7.     Vélemények

A vélemények megjelenítése ma már kötelező. Az Amazon mérései szerint a legtöbb kosárba helyezés a vásárlói vélemények szakasz után következik be. Az új vevők számára a legmegnyugtatóbb veled kapcsolatban az, ha látják, hogy mások már jól jártak veled, elégedettek voltak veled, valóban meg tudtad oldani az adott problémájukat.

 

Az e-mail segítségével szintén automatizáltan gyűjtheted a véleményeket több módon is. Nekem az egyik kedvencem a Facebook ajánlás bekérése, ugyanis ezt alapvetően is sokan megnézik, másrészt pedig nagyon könnyen tudod ezeket az értékeléseket a webshopodban is megjeleníteni.

 

8.     Ajánlás

Az utolsó profitnövelő megoldás, amit itt hoztam neked, az az ajánlások. Lehetőséged van, akár automatizált módon felajánlani/megkérni a meglévő vevőidet, hogy ajánljanak téged ismerőseiknek. Az e-mail segítségével lehetőséged van valamilyen feltétel mentén beidőzíteni egy levelet (pl. a vásárlás után x nappal, x vásárlás után, stb.), amiben valamilyen jutalmat ajánlasz fel annak, aki ajánl téged egy ismerősének. Adhatsz ajándékba egy kupont az ajánlónak vagy annak, akinek ajánl téged. Adhatsz a számukra ajándékot, kedvezményt, stb. Az ajánlások útján lehet a legkönnyebben vevőket szerezni, mert a bizalom itt sokkal gyorsabban kialakul, mintha ezt a marketing kommunikáció útján szeretnéd megtenni. Egy ilyen automatizmus szintén képes neked effektíve passzívan, folyamatosan növelni a vásárlások számát és ezáltal a profitodat.

 

 

Csupán ezek megoldásával egy havi pár százezer forintot termelő webshop forgalmát könnyedén lehet a többszörösére növelni, de a havi több milliós forgalmat is egészen biztosan tudod majd több 10%-kal növelni úgy, hogy viszonylag kevés pénzedbe és kevés munkádba fog kerülni.

Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?

Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!