Minden vállalkozás működésének KÖTELEZŐ feltétele, hogy megoldjon valamilyen problémát. Sőt! Jobban kell megoldania, mint ahogyan ezt mások eddig tették. Mert a vevő kizárólag ezért hajlandó fizetni. A tapasztalatom az, hogy 10-ből kb. 8 webshop tulajdonosnak fogalma sincs arról, hogy milyen problémát tud megoldani a webshopjával. Súlyos hiba, hiszen ez a létezése alapja, a növekedés feltétele, a profit és a bevétel korlátja.
Ebben az adásban kifejtem, hogy milyen lehetőséges van egy webshopnak abban, hogy problémákat oldjon meg.
Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.
Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?
Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!
Minden konzultáción felteszem a webshop tulajdonosoknak azt a kérdést, hogy milyen probléma megoldásával foglalkoznak. A legtöbben sajnos nem csak a választ nem tudják, de nem is nagyon értik, hogy mire gondolok.
Ez súlyos probléma, hiszen az emberek mondhatni csak a probléma megoldásááért hajlandóak fizetni. Minden ember azért fizet, mert a jelenlegi állapota nem kielégítő számára, változtatni szeretne rajta, ezért fizet.
Minél nagyobb, fontosabb problémát oldunk meg, annál többet fizet a vevő. Probléma alatt értek minden ilyen negatív állapotot: hiány, vágy, szükségle, fizikai/lelki fájdalom.
A webshopok is szintén problémákat oldalanak meg. Pl. az első webshop azért született, mert valaki rájött, hogy akkoriban a vásárlás körülményes, időigényes, drága volt. Elmenni a plázába, parkolni, sorbaállni, nézelődni kényelmetlen és költséges. Ráadásul a termékeket nehéz összehasonlítani.
Erre a problémár született megoldásként a webshop. Azonban, miután ezt a problémát már megoldotta valaki, és már minden jellegű változata megoldódott, másoknak már felesleges a piacra lépni, hacsak nem tudják a problémát jobban megoldani.
Ha csak ugyanú, netán rosszabbul oldjuk meg (érdemes elgondolkodni azon, hogy ha nem is tudjuk, hogy mi a probléma, akkor azt hogyan is tudnánk jobban megoldani) az adott problémát, feleslegesen vagyunk a piacon, nem fognak minket választani, nem fogják lecserélni a korábbi megoldást.
Ezért van az, hogy 10-ből 9 webshop teljesen felesleges és nem is fog sokáig működni.
Nézzünk példát arra, hogy milyen módon tud még egy webshop problémát megoldani. Én két kategóriába sorolom ezeket:
1. A webshop egy probléma témájára épül: pl. a stressz kezelésében segít. Ha még nincs ebben jó megoldás, akkor te pl. lehetsz az a webshop, aki segít az embereknek abban, hogy ezen a portálon sok hasznos információhoz juthassanak az emberek, megtalálják az általad legjobban vélt termékeket, segítsen a termékek közötti kiigazodásban, a legjobb döntés meghozatalában.
2. Disztribúciós probléma megoldása: egy webshop lényegében arra való, hogy adott termékeket a lehető legjobb módon eljuttassa a vevők számára. Ebben a folyamatban lehet sok kihívás.
Egy jó példa az a webshop, amelyik bevezette, hogy rendelj egyszerre több méretet a cipődől, amelyik tetszik, azt tartsd meg, a többit pedig visszaszállítja a webshop a saját költségén. Ezzel megoldották azt a problémát, hogy a cipőt online nem lehet felpróbálni.
A tanácsom az, hogy nagyon jól gondold át, ismerd, mélyülj el a problémában, és találd ki, hogy hogyan tudod jelentősen jobban megoldani, mint eddig bárki. Így biztosan lesznek vevőid.
Ellenkező esetben pedig egy olyan erős márkát kell építened, ahol az emberek érzelmi alapon fognak dönteni, és bár ugyanazt kapják nálad, mint máshol, ők mégis ahhoz ragaszkodnak, hogy azt nálad vegyék meg.
Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?
Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!