Mindent megpróbáltam, mégsem veszik a terméket… Mit tegyek?

A legfontosabb, hogy minél hamarabb meg kell hozni a jó döntést. Vannak esetek, amikor némi változtatással pozitívba lehet fordítani a dolgot, de gyakori az is, hogy meg kell hozni a döntést, és kiszállni. A lényeg, hogy minél később teszed meg a jó döntést, annál több pénzt és időt égetsz el feleslegesen. Ebben az adásban megmutatom, hogy mit kell megvizsgálnod ahhoz, hogy jó döntést tudj hozni.

Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.

Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?

Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!

Alapvetően az okát kell kideríteni, és ezt fontos nagyon jól
csinálni, mert egyébként vonhatsz le rossz következtetéseket, aminek két
negatív kimenetele lehet: 

– amúgy simán mehetne jól a webshop némi változtatással, de te kiszállsz

– ki kéne szállnod, de nem teszed, mert félsz, hogy veszteség fog érni azzal, hogy nem térül meg az eddigi befetetésed, vagy félsz az érzéstől, hogy be kell látnod, hogy elbuktál.

Fontos, hogy ne ragadj be, mert mind a kettő a pénzedet égeti feleslegesen. Természetesen, ez is egy befektetés, tudást, tapasztalatott vettél rajta, de lehet ennek az árát minimalizálni.

4 területet szedtem össze, amit érdemes megvizsgálni. Ezek alapján jó döntést fogsz tudni hozni:

 

– Ajánlat – egyszerűen nem vonzó az ajánlatod. Vannak versenytársak, vannak alternatívák, de nincs meg az ajánlatodban a WOW faktor. Ha valaki felmegy a webshopodba, nem érzi azt, hogy JÓ ÉG, NEKEM EZ KELL! 

Ez azért van vélhetően, mert nem ismered elég jól a piacot, nem ismered elég jól a vevők problémáit, igényét, és nem nézted meg, hogy a konkurenciához képest mennyire vagy vonzó. Ha nincs meg a WOW faktor az ajánlatodban, akkor, olyan magas szintű marketinget kell végezned, olyan erős márkát kell építeni, ami miatt a vevő tőled fog vásárolni, mert te nyered meg a szívét.

 

– Marketing folyamata és színvonala – ott, ahol nem nagyon van verseny, de van erős kínálat, ott nem kell túlzásba vinni a marketinget. Szinte elég megmutatni, hogy mit lehet nálad venni, és működni fog. Minél inkább van verseny, minél inkább több a bomba jó ajánlat a piacon, minél erősebb márkák vannak a piacon, vagy minél inkább nagyobb bizalmat és/vagy tudást igényel az, hogy valaki vásároljon tőled, annál összetettebb, extrább marketingre van szükséged. Legyen vagány, kiemelkedő, merész, feltűnő kommunikációd, emelkedj ki a tömegből, és akkor nem az ajánlatodon lesz a fókusz. Ehhez viszont folyamatosan kommunikálnod kell, bele kell mászni a vevők fejébe, és sokkal szélesebb spektrumon kell kommunikálni, mint a terméked.

 

 

– Piac – nincs rés a piacon, nagyon telített már, éles a verseny, és ezért nem tudsz már élni azzal, hogy egy szűkebb szegmenst célzol meg, vagy az már annyira szűk, hogy nem tudsz megélni belőle. Ezt tetézi az, hogy olyan erős versenytársak vannak, akiket nem tudsz lenyomni. Tehát ordít a piacodról, hogy csak nagy pénzzel érdemes beszállni, mert nagyon magasan van már a belépési korlát. Vizsgáld meg, hogy van-e még olyan rés a piacon, ahol van érteleme versenybe szállni! Ha azt látod, hogy már minden apró szegmensben erős a verseny, akkor tudd, hogy vállalnod kell a kiemelkedő marketinget.

 

– Technikai probléma: olykor-olykor előfordul az is, hogy valahol a folyamatodban van valamilyen elakadás, ami akár lehet amolyan műszaki/marketing technikai probléma. Pl. nem lehet fizetni a pénztárnál, mert valami technikai gond van, vagy nem lehet átkattintani egyik oldalról a másikra, esetleg a hirdetésed nem is a jó oldalra irányít.

De az is lehet, hogy valami marketing jellegű a gond, pl. nekünk volt egy olyan esetünk, hogy előbb kértünk be egy adatot a vásárlás előtt, minthogy azzal tisztában lehetett volna a potenciális vevők 95%-a, akik emiatt arra kényszerületk, hogy elhalasszák a vásárlást.

 

 

A tanácsom, hogy őszintén és kritikusan tarts vizsgálatot, és ne ragadj bele ebbe az állapotba. Ha van reális esélye és értelme javítani valamin, akkor azt azonnal meg kell tenni. Ha nincs, akkor mozdulni kell, mert nem csak a pénzt, de az időt is égeted.

Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?

Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!