Egyetlen tényező elég, hogy rákapjon a termékedre a piac

Ebben a részben arról fogok pár gondolatot megosztani, hogy mire van szükség ahhoz, hogy a termékedet könnyű legyen eladni, hogy folyamatosan magas érdeklődés legyen iránta, és ne egy szenvedős tukmálás legyen a marketing.

Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.

Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?

Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!

Alapvetően minden termék és minden szolgáltatás úgy jön létre, hogy valaki észrevett egy problémát (fájdalom, hiány, vágy, szükséglet – negatív jelen állapot, amint változtatni akarnak az emberek) a világban és kitalált rá egy olyan megoldást, ami miatt az emberek hajlandóak fizetni.

A probléma az, hogy nem minden vállalkozás így jön ma már létre. A legtöbben csak másolnak, azt csinálják, ami látszólag másnak működik, de nincs mögötte valós probléma megoldás.

A szakirodalom USP-nek (Unique Selling Point) nevezi azt a tulajdonságot, ami annyira egyértelmű a piac számára, hogy kiemeli a terméket a többi közül annyira, hogy a vevők emiatt azt fogják megvenni.

Ha rendelkezel egy ilyen egyértelmű terméktulajdonsággal, akkor biztos lehetsz benne, hogy sokkal könnyebben fogsz tudni értékesíteni. Amennyiben ilyen nincs, vagy csak eröltetett (pl. azt mondod, hogy jobb minőségű – amit mindenki más is mond, de a vevőt ez pont hidegen hagyja), akkor szenvedni fogsz a marketingeddel.

Webshopként két lehetséges helyzetben lehetsz:

Saját termékedet értékesíted, és ráhatásod van a termék tulajdonságaira. Ekkor addig kell csiszolnod a termékedet, az ajánlatodat, amíg nem találsz a célpiac számára egyértelmű, valóban előnynek számítő tulajdonságot, okot arra, hogy a te termékedet vásárolja meg. 

Más termékét, esetleg több márka termékét értékesíted, így nincs ráhatásod a termék tulajdonságaira. Ebben az esetben több lehetőséged van. Egyrészt figyelj arra, hogy olyan termékek értékesítésével foglalkozz, ahol a USP egyértelmű és erős. Másrészt, lehetőséged van ajánlatokat kidolgozni, ami vonzóbbá teszi a terméket, mintha csak szimplán szólóban a terméked értékesítenéd.

Ezen felül ne felejtsd el, hogy ebben az esetben te egy disztribútor vagy. Itt a vevőknak az a fontos, hogy maga a vásárlási folyamat kiváló legyen. Az információgyűjtéstől kezdve a termék használatbavételéig minden. Neked itt kell megtalálni a USP-det.

Nézzünk már példát arra, hogy mi lehet USP:

Újdonság: az emberek folyamatosan újdonságokat keresnek a mai világban. Pusztán az egy kiemelkedő tulajdonság és ok a vásárlásra, hogy valami új. Próbálj meg folyamatosan újítani, folyamatosan hozni újdonságokat, mert ezzel lendületben tudod tartani a webshopodat. (természetesen, ha nagyon innovatív, vagy a piac számára nem világos, hogy mitől is új, mit takar pontosan az újítás, akkor nem lesz könnyű dolgot, mert edukálni kell őket)

– személyre szabható: az emberek keresik az egyedit, a különlegeset, azt, amivel meg tudják magukat különböztetni a többiektől. Kiemelkedően jól működik az ajándékozás piacon, ahol igyekeznek az emberek nagyon személyreszabott ajándékot adni, amivel egyedivé válnak ők maguk is. Már csak azzal, hogy rá lehet vésni a nevet valamire, máris sokkal többé válik a termék, mint a név nélkül.

gyorsabban hat: ez a mai ember számára talán mindenek felett álló. Annyira hozzászoktunk ahhoz, hogy szinte bármit elérhetünk órák alatt, hogy már nem is gondolkodunk abban, hogy valamira sokat kéne várni. Ha meg tudjuk rövidíteni az eredmény várható idejét, akkor nyertünk. Ha valaki azt ígéri, hogy egy órával hamarabb kiviszi a terméket, vagy 1 héttel hamarabb lefogyasztja a klienst, akkor nem is habozik a vevő, azonnal vásárol.

konkrét célközönségre van szabva: hatalmas előnyt jelent az, ha egy célközönség számára egyedi megoldást tudsz kínálni, ahol ők pontosan értik, hogy mit takar a te USP-d, miért annyival jobb, mint a többi ajánlat. Erre egy konkrét példa: a CAT rájött arra, hogy az építőiparban dolgozók számára probléma, hogy az érzékeny telefonjaik nagy kihatásnak vannak kitéve: kosz, por, víz, ütés, stb. Ezért készítettek egy olyan telefon, ami kb. golyóálló, semmi sem tudja elpusztítani. Számukra egy ilyen telefon világos, kiemelkedően jó megoldást jelent.

A javaslatom az, hogy faragd addig a terméket, ajánlatot, amíg egy közönség számára az kiemelkedően ütéssé nem válik. Amire csak rá kell néznie, vagy nagyon gyorsan el tudod magyarázni, amit tényleg könnyű megérteni, és azt fogja mondani, hogy AHA, EZ BAROMI JÓ, EZ KELL.

Ha ezt megteszed, akkor a marketinged eredménye ugrásszerűen javulni fog. Hajrá! 🙂

Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?

Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!