Mennyi idő múlva kéne jönnie a marketing munka eredményének?

Ebben az adásban arról osztok meg pár tapasztalatot, hogy mi a reális elvárás azzal kapcsolatosan, hogy mikor kell jönnie a marketing munka eredményének, mikor kéne profitot hoznia, és egyáltalán, honnan tudhatod, hogy kellett volna már valaminek történnie vagy sem.

Ha inkább olvasnád, akkor görgess lejjebb.

Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?

Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!

Mielőtt belemegyek abba, hogy szerintem hány hónappal érdemes számolni, jó, ha látod, hogy mennyire szélsőséges a dolog, és igazából nem reális az az elvásár, hogy meg tudd állapítani azt, hogy tényleg mennyi időre van szükséges.

Volt olyan ügyfelünk, ahol az indulás első hónapjában, az első elköltött 5.000 Ft-nyi Facebook hirdetés komoly megtérülést hozott. Még abban a hónapban közel 150.000 Ft-ból csináltunk több, mint 3 millió Ft-ot 50%-os profit mellett. 6 év alatt egyetlen egyszer találkoztam ilyennel.

Ezzel szemben, a másik végleten már több olyan ügyfelünk is volt, hogy pár hónap, és pár száz ezer forint elköltése mellett sem tudtunk igazán normális eredményt felmutatni. Azóta ez nekik sem sikerült, végül le is állították a terméket.

Szóval, ha szeretnél valós befolyással lenni arra, hogy minél hamarabb beinduljon a marketing, akkor végezd el kiválóan a piackutatást! Győződj meg arról, hogy milyen termék, megoldás az, amire nagyon vágyik a közönség, ami nagyon kell, amit más még nem tud. Mert ha ilyen termékkel mész, akkor az első napon is termelhetsz profitot. 

Ha pedig beszállsz egy brutál versenypiacra, ahol te vagy a milliomodik csepp a tengerben, akkor készülj, hogy ha nincs komoly tudással és tapasztalattal működtetett marketing és kellő pénz, akkor az életben nem fog beindulni.

Valójában soha nem az idő a kérdés, hanem az alkalmazott, kipróbált megoldások száma, és a belefektetett pénz.

Ha elindulsz egy megoldással, pl. elkezded hirdetni a termékedet havi 30.000 Ft-ért, akkor hónapokba fog kerülni, mire egyáltalán kiderül, hogy tényleg nem műküdik a dolog. Csak ahhoz, hogy lássuk, hogy milyen a vásárlási konverzió, kell 3-4-500 látogató. Ehhez sokszor el kell költeni akár 100.000 Ft-ot is. 

Ezt követően pedig lehet, hogy ki kell próbálni még 10 verziót, és mindegyikre el kell költeni ennyi pénzt. Ha erre havi pár tíz ezer forintod van, akkor sok hónapba is beletelhet megtalálni a megfelelő megoldást.

Szóval, ha szeretnéd, hogy minél hamarabb beinduljon a történet, akkor fontos, hogy nagyon aktívan keresd a megoldásokat, a működőd folyamatot, tegyél bele intenzív munkát az elején, és fontos, hogy tudj egy-egy verzióra annyi pénzt költeni, hogy valós következtetéseket lehessen levonni. Attól, hogy 50 látogatóból nem vásárolt senki, még nem lehet azt állítani, hogy a következő 50 sem fog.

Fontos azt is ismerned, hogy mik azok a megoldások, amik gyors megtérüléssel bírnak, és mik azok, amik közép vagy hosszú távon működnek igazán. Pl. Facebook követők gyűjtésével nem lesznek azonnal vevőid. Ha e-mail listát építesz, vélhetően nem fognak azonnal vásárolni. Ezzel szemben, ha egy kiváló ajánlatot hirdetsz meg, ahol erős vásárlói vélemények igazolják vissza azt, amit ígérsz, akkor gyors bevételre számíthatsz. Fontos, hogy a gyors megtérülés irányából haladj a bevételt maximalizáló, de lasabb megoldások irányába.

Jó! De mégis, nagyjából, mennyi idő!?

3 hónap. Én három hónapot tartok egy értelmezhető intervallumnak, amennyi idő alatt már tudni kéne felmutatni eredményt. De! Ez csak a fentiek tükrében igaz. Aktívan tesztelsz, aktívan próbálkozol megoldásokkal, agyalsz, elemzel, és ha egy induló, alacsony tőkével rendelkező cég vagy, akkor is elköltesz ezidő alatt 1-2-300.000 Ft-ot.

Ha ezt valóban megteszed, ha a józanész által sugallt megoldásokat kipróbálod, és így sem tudsz eladni, ha nem tudsz egy havi 1-200.000 Ft-os bevételt csinálni egy maximum 20.000 Ft-os termékből, akkor ott valami gond van.

Ott én már bevonnék egy tanácsadót a helyedben, aki el tudja dönteni, hogy a próbálkozásaid érdemlegesek voltak, így az eredményekből tényleg le lehet vonni valós következtetéseket, vagy nem jó megoldásokkal próbálkoztál, és lehet, hogy ez okozta a vesztedet.

Teszem hozzá, ha jól elvégzed a kutatást az elején, jól körbejárod a témát, megérted a piacot, valóban kideríted, hogy van-e értelme belépni a piacra úgy, ahogyan gondoltad, akkor nem kell tartani attól, hogy nem jön semmilyen eredmény.

Esetleg érdemes már az első lépésben is szakértőhöz fordulni, tapasztaltabbak véleményét kikérni.

Szeretnéd webshop vállalkozásodat a követekző szinter léptetni? Szeretnéd, ha a pár száz ezres havi forgalomból pár milliós szintre tudnálépni?

Kérj egy ingyenes konzultációt!
Nézzük meg, hogy milyen lehetőségeid vannak erre!

Generálj végre vevőket a látogatókból!

Nézd meg azt az ingyenes előadást, amiben megmutatom neked, hogy hogyan tudsz egy olyan marketing folyamatot felépíteni, amiben a lépések egymást erősítve sokkal jobb eredményt fognak hozni.

Kérlek, hogy add meg e-mail címedet, hogy el tudjuk küldeni számodra az előadás linkjét!

E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Megtanítok neked mindent!

Ha nem akarod az idődet húzni, ha a leggyorsabb úton szeretnél haladni és biztosra menni, hogy webshopod minél hamarabb profitot termeljen és jelentős növekedésnek induljon, akkor a helyed az Első Milliók Klub-ban van.

Kattints a gombra a részletekért!